מהומה גדולה התעוררה אמש (רביעי) בהופעה של הזמר החרדי מוטי שטיינמץ בעפולה, שנערכה בהפרדה מלאה בין גברים לנשים. רון קובי, ראש עיריית טבריה, הגיע למקום ועשרות חרדים הקיפו אותו וצעקו לעברו קריאות גנאי. בזמן ההופעה, הפך בג"ץ את החלטת בית המשפט המחוזי לאשר את קיומה בהפרדה. עם זאת, האירוע המשיך כמתוכנן עם מחיצה.

קובי סיפר ב"חדשות הבוקר" על מה שאירע בלילה: "המשטרה ידעה שאני מגיע, בגלל שאני מאובטח הם יודעים על כל תזוזה שלי. הם התכוננו לזה. לא נכנסתי למופע, נכנסתי לאיזור המתוחם לתקשורת, אבל האספסוף של אריה דרעי המושחת, המקהלה שלו, ידעו כנראה שאני מגיע, באו, קפצו על הגדרות ונכנסו לשמה".

אומרים שזאת פרובוקציה שלך, שרצית להשיג את התמונות האלה.
"נכנסתי אחרי שהמופע התחיל, באתי בשקט לאיזור הצלמים. הם פרובוקטיבים, הכינו את השבאבניקים של אריה דרעי. דרעי חגג וחגג, ובסוף בא בית המשפט ונתן לו בפנים, אמר לו, חביבי, זה לא יקרה יותר נקודה. אני מריח את הצביעות הזאת, בטבריה זה בלי הפרדה, בעפולה זה בהפרדה, ומה שהכי מביש זה שהחרדים עצמם לא מבינים שאם הם רוצים לבקש הפרדה, שילמדו שאנחנו רוצים נישואים אזרחיים ואוטובוסים בשבת. הגיע הזמן שהציבור הזה לא יוסת אלא יבין שזה עניין של הידברות".

האם מקובל עליך שזכותו של הקהל החרדי להפרדה בהופעות שמיועדות עבורו?
"אני אומר את זה קבל עם ועדה, אני לא נגד הפרדה כשזה אירוע סגור אך ורק לקהל הזה. אני חושב שהציבור הזה, ברגעים מסויימים במקומות מסויימים, מגיע לו את מה שהוא צריך. זה בסדר גמור. אבל הם צריכים לדעת שיש פה גם איזונים ובלמים, זה אחד. הדבר השני, כשזה בכסף ציבורי, בחוצות, יש בעיה חוקית עם זה במדינת ישראל. אומרים את זה גם בתי המשפט. בהידברות אפשר לעשות דברים בנועם, חיה ותן לחיות, זו סיסמה פשוטה מאוד".

ההופעה בהפרדה בעפולה (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
ההופעה בהפרדה בעפולה | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90