האם הבריכות וחדרי הכושר ייפתחו מחדש, לאור הנתונים שמצביעים כי ההדבקה בהם נקודתית ומוגבלת ביותר? ההכרעה בנושא הייתה אמורה להתקבל אתמול (ראשון), אלא שבתום דיון סוער בוועדת הקורונה בכנסת, יושבת ראש הוועדה יפעת שאשא ביטון החליטה לדחות את ההצבעה להיום.

נציגי משרד הבריאות הציגו בפני חברי הוועדה נתונים שלפיהם, בחדרי כושר נדבקו בקורונה בחודש האחרון 35 איש בלבד, לעומת 170 בחתונות. כשהתבקשו לספק נתונים על ההדבקה בבריכות, הפתיעו ואמרו כי אין ברשותם נתונים כאלה.

שאשא ביטון הסבירה ב"חדשות הבוקר" מדוע נדחתה ההצבעה: "היינו אמורים להצביע על צו ההגבלות כפי שהוא ולהחריג את חדרי הכושר והבריכות, שהם באמת שנויים במחלוקת", אמרה שאשא ביטון, "אבל לצערי הרב בסוף הדיון, כשהגענו להצבעה, החליטו באופוזיציה שהם רוצים להצביע סעיף סעיף ולהפיל את יתר הצו. צריך לזכור שיש לנו אחריות כבדה מאוד על הכתפיים, זה לא עניין של קואליציה-אופוזיציה".

איך אפשר להכריע בלי נתונים? איך מגבילים את עולם המסעדנות כשלפי הנתונים ההדבקה במסעדות לא משמעותית?
"מי שקיבלה את ההחלטה על הסגר ועל ההגבלות זאת הממשלה, השרים, קבינט הקורונה. אנחנו בכנסת מפקחים ומבקרים את ההחלטות ומנסים לשמור על האיזונים. ברגע שאין נתונים שיכולים לתמוך בהחלטה שצריך לסגור, אז מבחינתנו לא צריך לסגור ואפשר להשאיר את האיזון בהיבט של חדרי הכושר והבריכות".

הגיע כבר הנתון על ההדבקה בבריכות?
"לפי הנתונים שיש בידינו, בבריכות אין הדבקה. אני מוכרחה לסייג ולומר שמה שמטריד את הממשלה ובצדק זאת ההתקהלות בבריכות מחוץ למים, כאן צריכים לנקוט בכל הצעדים כדי לאכוף את נושא ההתקהלות".

את יושבת בוועדה שעות ארוכות ורואה איך העסק מתנהל מבפנים. זה לא מבהיל אותך?
"אני לא נבהלת. האנשים במערכת הבריאות עושים עבודת קודש, לא ישנים, יום ולילה למען הציבור. יש מקומות שבהם אנחנו במחלוקת כמו בסיפור החקירות האפידמיולוגיות שצריך להרחיב אותו ולראות איך מעמיקים בו כדי שנבין את מקור ההדבקה. עקב האכילס שלנו היום הוא עניין ההסברה. צריכים לרתום מחדש את הציבור".