בשעותיו הראשונות של נפתלי בנט כראש ממשלת ישראל ולקראת הצילום המסורתי בבית הנשיא שייערך הבוקר, בליכוד ממשיכים בקו הלוחמני נגד בנט וחברי הממשלה החדשה ומבטיחים לפעול כדי להפילה בהקדם.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" ותקף את בנט בחריפות. "אלה ימים פחות משמחים ולא בגלל ההפסד. היינו יודעים להפסיד בכבוד, אלא שכאן זה לא הפסד - זאת הונאה", טען קרעי, "זאת גניבת בחירות, קואליציה של בצלם והאחים המוסלמים שקמה על גניבת מאות אלפי קולות מהימין".

"בנט הוא נבל ברשות התורה", הטיח קרעי, "כלומר, מישהו שעושה משהו שהוא ברשות החוק אבל מדובר במעשה לא לגיטימי. אלה לא שמות גנאי, די עם כל התייפיפויות הנפש עכשיו. למאות אלפי אזרחים יש ביקורת נוקבת. הבוחרים של בנט לא נתנו לו את המנדט לעשות את המעשה הלא לגיטימי הזה. בנט, כמו במשל יותם, הוא האטד בלי השורשים. הוא יחפש לו בייס, יעשה כמעשה שרון וימכור חבלי ארץ".

גם נתניהו ישב עם מנסור עבאס למשא ומתן.
"נתניהו לא ניהל משא ומתן עם רע"ם. המשא ומתן איתו היה כדי ללכת לבחירה ישירה, לא כדי להישען עליו. אנחנו מקדמים את אזרחי ישראל הערבים, אבל בשום פנים ואופן לא נשענים על מפלגה שלא מכירה במדינה יהודית ודמוקרטית".

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט | צילום: יונתן זינדל פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

שר התפוצות, נחמן שי, טען הבוקר כי בשונה מממשלות קודמות, בממשלה הזו השרים מתאימים ומוכשרים לתפקידיהם. "הסתכלתי על קבוצת הנשים והגברים שישבו לידי, זאת קבוצה טובה מאוד וחדורה רצון לעשות שינוי, לקדם דברים ולהרגיע את האווירה העכורה בציבור הישראלי", סיפר שי על ישיבת הממשלה הראשונה שנערכה אמש, "רובם הגדול אפילו מתאימים מקצועית לתפקידים, שזה בדרך כלל נדיר".

קרעי הגיב: "מתאימים לתפקיד? ליברמן, הסמל של הממשלה הזו, ראש הממשלה בפועל למעשה, הוא שר האוצר וגם הוועדה לפיקוח על משרד האוצר נמצאת בידיים שלו. אם מסתכלים על העבר של המפלגה המושחתת שלו - אם זאת התאמה לתפקיד, אז אוי ואבוי לנו".

"לממשלה הזאת אין מנדט, היא התגבשה באופן שלא היה כמוהו", המשיך קרעי, "זאת ממשלת שמאל מסוכנת, מנופחת ובזבזנית עם קרוב ל-30 שרים, כל בן אדם שני בקואליציה הזאת הוא שר. קשה שלא להיזכר בפרצוף הצבוע של הקואליציה מלפני שנה, כשיצאו נגד החוק הנורבגי. אם רוצים לעשות משהו חדש ונקי, אי אפשר להסתמך על מה שבעבר קראו לו מושחת, בזבזני ומנופח. אם אתה רוצה לתקן תתקן, אל תמשיך את ההתנהלות שיצאת נגדה".

נתניהו לא טעה בכלל לאורך הדרך, אולי ביחס לשותפים שלו?
"אתה לא יכול להיות ראש ממשלה 15 שנה בלי לפתח לעצמך אויבים שמקנאים בך ורוצים להפיל אותך. בדיעבד ברור שהיו טעויות, אף אחד לא חף מהן. יכול להיות שהיה צריך להתנהל אחרת".

אולי כן לתת לגדעון סער תיק אחרי ההפסד לנתניהו בפריימריז?
"סער לקח את הנקמה האישית שלו בנתניהו ומכר את הערכים שלו בשבילה. הממשלה שהייתה לנו אז הייתה פריטטית ולא היה מקום לכולם. גם ניר ברקת קיבל מקום גבוה מאוד בפריימריז ולא נהיה שר. לא הייתה לנו ברירה. יכול להיות שעם סער כן היה צריך לנהוג לפנים משורת הדין. כפי שכתוב: 'אם רעב שונאך האכילהו לחם ואם צמא השקהו חלב, כי גחלים אתה חתה על ראשו'. כלומר, דווקא את השונא שלך לחבק יותר".