החובות הכספיים אליהם נקלע על פי החשד דוד ביטן, הם בסכום של כ- 16 מיליון שקלים ולא 7 מיליון, כפי שפורסם תחילה. כך חשפה העיתונאית עדי מאירי ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. לדברי מאירי, על פי החשד כיסה ביטן את הסכום תוך כשנתיים בלבד, באמצעות כמה עסקאות שנחקרות כעת. "בין השאר מדובר על עסקת הנדל"ן במערב ראשון לציון, על פי החשד חלק גדול מהעסקה הגיעה ישירות לכיסוי חובותיו של ביטן. בידי המשטרה ורשויות המס תרשים מלא של גיוס הכספים וצפויים נחקרים נוספים בפרשה", הוסיפה מאירי.

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, הגיב לטענות: "ביטן ביקש שיזמנו אותו לחקירה כדי להתייחס לכל השמועות בעניינו. אני מנוע מלפרט מה ביטן הגיב אבל מאחר והעניין בחקירה, אסור לי לעשות זאת מבחינה חוקית. אני יכול לומר שהוא שיתף פעולה וענה לשאלות החוקרים במשך כ-14 שעות. יש לו הסבר שמניח את הדעת לכל אחת מהטענות".

"יש צו איסור פרסום על כל פרטי החקירה", עדכנה דוברת המשטרה, מירב לפידות. על הטענות לכך שתזמון החקירה, בזמן הדיון בחוק ההמלצות שביקש ביטן לקדם הוא תזמון בעייתי, אמרה דוברת המשטרה: "מעצר של 17 אנשים וחקירה מסועפת זה לא משהו שצץ פתאום. הראיות החלו להתגבש לפני כחודש, ביום שנתחיל לחשוב אם זה יום מתאים לחקירה, המשטרה תמצא עצמה במדרון חלקלק. מהחקירה עלו אינדיקציות לקשר בין פשיעה חמורה לגורמי שלטון, ברמה המוניציפלית והארצית".

משה שיינפלד, לשעבר חבר מועצת ראשון לציון, הגיע לאולפן וציין כי הוא לא מופתע מהחשדות כנגד יושב ראש הקואליציה: "כשביטן ניהל את קבוצת הכדורגל העירונית הייתי מחזיק תיק הספורט בראשל"צ. יום אחד מצאתי את עצמי עם קבוצה מפורקת שאין בה תקציב אפילו למים, השחקנים שובתים וביטן נעלם. אף אחד עד היום לא יודע לאן נעלמו הכספים שם, העירייה שילמה למעלה מ-7 מיליון שקל כדי לנקות את החובות. הדברים האלה פורסמו, ונחקרו אך המשטרה סגרה את התיק מחוסר ראיות".

עורך דינו של ביטן השיב כי: "את הדברים צריך לומר בחקירת המשטרה ולא כאן. לעירייה יש מבקר ולא ראוי לתפוס כותרות על חשבונו".

"זו שעה קשה לביטן ולליכוד", התייחס חבר הכנסת אורן חזן לחקירה, "כל המפלגה משלמת מחיר. אני מבין איך ביטן מרגיש שכולם אומרים: 'עוד אחד נפל והתפנה מקום ברשימת הליכוד'. תזמון החקירה של המשטרה בעייתי, לא יכלו לחכות עוד יומיים שהחוק יעלה? התחושה לא טובה, אוי ואבוי אם נבחרי ציבור יצטרכו לסתום את הפה מחשש שמישהו יתפור להם תיק", סיכם חזן.

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-07:00, בערוץ 12