שר הביטחון יואב גלנט שבר שתיקה אמש וקרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית ולהיכנס להידברות, משום שלדבריו: "השסע ההולך ונפער חודר אל תוך צה"ל ואל גופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה".

בעוד שיולי אדלשטיין ודוד ביטן מהליכוד חיזקו את גלנט וקראו גם הם לעצירת החקיקה, חברים רבים בקואליציה גינו אותו. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הציע לפטר את שר הביטחון: "גלנט נכנע הערב בסחיטה ואיומים לכל אותם אנרכיסטים שקוראים לסרבנות ומשתמשים בצה"ל ככלי מיקוח. גלנט נבחר בקולות מצביעי הימין ובפועל מקדם אג'נדת שמאל. קורא לראש הממשלה לפטרו באופן מיידי".

חבר מפלגתו של בן גביר, שר המורשת עמיחי אליהו, הצטרף לקריאה לפטר את גלנט. "שר הביטחון עשה דבר חמור מאוד. צריך לקרוא אותו לסדר. צריכים לתת מענה לסרבנות. אתה לא יודע לתת מענה? תשאיר את המפתחות ותיתן למישהו אחר לתת את המענה. בן גוריון, בהפוגה הראשונה שהייתה במלחמת העצמאות, תפס גנרלים שלא הסכימו עם משנתו להקים מדינה יהודית ופיטר אותם מהצבא. הוא תפס את המערכת בקרניה והוביל אותה למקום הנכון".

אתה קורא לפיטורי הרמטכ"ל?
"אני לא קורא לפיטורי הרמטכ"ל, אני קורא לסדר. יש היום במדינת ישראל אנשים שלקחו את הדמוקרטיה הישראלית, תופסים אותה בקרניה ומסרבים. במלחמת לבנון השנייה התנדבתי למילואים, איבדתי חברים טובים, 12 לוחמים, זאת למרות ששנה לפני כן גירשו אותנו מהבתים, ריסקו לנו את העצמות ועלו עלינו עם סוסים בעמונה. עשו הרבה מאוד דברים שהם לא חוקיים ולא דמוקרטיים, ועדיין לא היה לי בדל של ספק שאצא להילחם".

לגלנט אין אינטרס פוליטי. הוא חשוף לדו"חות המודיעיניים וחש שיש סכנה מיידית.
"אני לא מתכחש לזה שיש היום בלגן בצבא. יש מי שרואה את מה שקורה היום במדינה, שאין מענה תקשורתי או הסברתי, וחושב שאפשר לנצח את מדינת ישראל. ברור לי שברגע שתהיה מלחמה, כל הקריאות לסרבנות יעלמו וכולם ילחמו. השאלה מה הפיתרון. האם מכיוון שיש איומים לסרבנות, ניכנע לאיומים האלה, לטרור הזה, שרוצה להשבית את מדינת ישראל? יש פה מסע מטורף שמוריד את הלגיטימיות לדמוקרטיה בישראל".

האם המפגינים הם טרוריסטים בעיניך?
"הטרור שהם מפעילים עלינו כרגע מכיוון החיזבאללה והחמאס, זה כי הם רואים שמדינת ישראל נמצאת במצב שבו היא חלשה. אנחנו לא יכולים להיכנע לטרור הזה אלא לשבור אותו, לגרום לכל מי שחושב לשבור את הדמוקרטיה שלא יהיה חלק מהמשחק. אי אפשר לנצח פה באלימות, בין אם זה הטרור האסלאמי או האלימות שמגיעה מצד המפגינים. לקרוא לסרבנות זו אלימות כנגד הדמוקרטיה. רוצה להתווכח? תתווכח בקלפי".

זאב אלקין, המחנה הממלכתי, הביע תמיכה בהצהרת גלנט אמש: "מעריך מאוד את גלנט, שעשה את הדבר המתבקש. כמי שרואה את המציאות הביטחונית והשלכות קידום הרפורמה על צה"ל, הוא אמר את דברו בצורה מאוד ברורה. כפי שפורסם הבוקר, הוא גם ביקש כינוס קבינט ולא קיבל את זה מראש הממשלה. מתי בכלל בפעם האחרונה התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, למרות האירועים הלא פשוטים בצפון ובגזרות האחרות? מקווה שראש הממשלה יעצור ברגע האחרון ולא ימשיך לדהור לתהום, כשהוא לוקח איתו את מדינת ישראל".

אתה מכיר את הפוליטיקה הפנימית בליכוד. האם הצעת החוק תעבור בכנסת או שאין רוב?
"ביכולתם של מספר חברי כנסת בליכוד לגרום לנתניהו לעצור. לא יודע אם הם יילכו עד הסוף, מקווה שיעשו את זה או שנתניהו יתעורר ברגע האחרון. קידום החקיקה בעת הזאת, זה סיכון גדול. נכון לעכשיו, הקולות שנשמעים מסביבת נתניהו זה שהוא נחוש ללכת עד הסוף ולדהור כל הדרך לתהום בפול-גז. אני מצטער על כך ומקווה שהשכל הישר יגבר ושתהיה עצירה. אנחנו, כמחנה ממלכתי, ברגע שהחקיקה תעצור מוכנים לשבת סביב שולחן המשא ומתן ולנסות להגיע לרפורמה מאוזנת ואחראית. לצערי בינתיים אין לנו פרטנר".

אתה רואה תסריט שנתניהו יפטר את גלנט?
"אני שומע את הקולות האלה, כולל משרים בממשלה. השר לביטחון לאומי בן גביר, שנכשל כישלון חרוץ בכל מה שקשור בביטחון פנים למרות הבטחות הבחירות, הוא הראשון שקפץ ודרש את פיטוריו של שר הביטחון. תראו לאן הגענו. לא יודע מה נתניהו יחליט לעשות, אבל הדבר הנכון למדינת ישראל זה לא לפטר את שר הביטחון אלא להפך, להקשיב לו. מה שהוא אומר אומרים הקצינים הבכירים ולובשי המדים בחדרים הסגורים, שלא יכולים להגיד את זה בפומבי במציאות הזאת".