אביגדור ליברמן, יושב ראש ישראל ביתנו, התראיין אמש (שבת) לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" ואמר שאם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה גם הפעם, הוא יפנה לחברי הליכוד כדי להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה ולהקים ממשלת אחדות עם כחול לבן: "אני מאמין שיולי אדלשטיין הוא דמות שיכולה לעמוד בראשות המפלגה".

יו"ר הכנסת אדלשטיין הגיב לדבריו: "נתניהו הוא המועמד היחיד של הליכוד לראשות הממשלה הבאה. שרבוב שמותיהם של בכירים בליכוד כמחליפים לנתניהו, אינו אלא ניסיון נוסף ובלתי פוסק לעשות דה-לגיטימציה למנהיג הליכוד הנבחר. לא ניתן לאיש לפגוע באחדות הליכוד".

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, האשים אמש בטוויטר את אדלשטיין בניסיון פוטש: "אוקיי, אז ליברמן חשף הרגע בטעות בשידור חי את הפוטש שתכנן עם יולי אדלשטיין. ואומרים שאני לא יודע לשמור על הפה שלי". כמה דקות לאחר פרסום הציוץ מחק אותו נתניהו.

הציוץ של יאיר נתניהו

שר התקשורת דודי אמסלם טען ב"חדשות הבוקר" שאין כל ניסיון בתוך הליכוד להחליף את נתניהו: "זה מדע בדיוני, אין לי מושג עם מי ליברמן מדבר. ליברמן מייצר בלוף, הוא מייצר שקרים כל הזמן. אף אחד בליכוד לא יעז להחליף את נתניהו, במחשבה זה לא עולה. אם מישהו יעז אני באופן אישי אוריד כל ניסיון כזה. כולנו אחריו באש ובמים. זה גם אנטי דמוקרטי, הציבור הולך לבחור בנתניהו. ליברמן עושה את כל השקרים האפשריים שהוא יכול להמציא".

אז למה יאיר נתניהו כתב בטוויטר שהיה ניסיון לפוטש?
"אני לא יודע, תשאל את יאיר נתניהו. ליברמן מנסה כרגע את כל מסכת השקרים שהוא מפיץ מבוקר עד לילה כדי לפגוע במחנה הלאומי ובנתניהו. יש לו אובססיה להפלת נתניהו, אין לי מושג למה. ליברמן נגד המחנה הלאומי, הוא חבר לשמאל. הוא מתכוון להקים ממשלה עם גנץ, לפיד ואחמד טיבי, אולי הוא יהיה שר הביטחון אצל אחמד טיבי. זה הלכה למעשה מה שיקרה".

למה אתה מתנגד לממשלת אחדות עם כחול לבן?
"אנחנו הולכים עם המחנה הלאומי, עם החרדים ועם הדתיים הלאומיים. זה הגרעין שלנו. אם רוצים להצטרף אלינו אחרים, אהלן וסהלן, אבל זה הגרעין ועל בסיסו אנחנו כותבים את קווי היסוד. אין מצב של אחדות, ליברמן מבלבל את המדינה והורס את הדמוקרטיה. אחדות לשמה אין לה שום משמעות, יש לנו אידאולוגיה ותפיסות עולם".

חבר הכנסת מישראל ביתנו אלי אבידר תקף את אמסלם: "אני רואה שאמסלם נסער, שישתה כוס תה וירגע, הוא נראה באיבוד עשתונות וזה גם מראה שמי ששלח אותו באיבוד עשתונות. שלחו אותו להשתלח, אני לא ארד לרמה הזאת. אנחנו הרבה יותר ימין ממה שנתניהו אי פעם יהיה, לא הצבענו בעד ההתנתקות וכן רצינו לפנות את חאן אל-אחמר".

אמסלם אומר שליברמן ממציא ושלא היה ניסיון לפוטש.
"שאלו את ליברמן מה יקרה בסיטואציה שנתניהו יסרב ללכת לממשלת אחדות, ליברמן אמר שלא יגרור את המדינה לסבב שלישי ולכן יפנה לחברי הליכוד ויציע להם. שאלו אותו מי יכול להחליף אז הוא אמר שבעשירייה הראשונה יש הרבה שמתאימים, הוא ציין את יולי אדלשטיין. יש אנשים מוכשרים בליכוד. הפוטש היחיד זה אנשים מתוך הליכוד שדיברו איתנו רגע לפני פיזור הכנסת וביקשו מאיתנו שנעשה להם את העבודה. התחייבנו שלא נעשה את זה".

מי דיבר איתכם מהליכוד?
"מדברים איתנו כל הזמן. אמרו לנו לפני פיזור הכנסת, 'אם לא הייתם מצביעים בעד פיזור הכנסת, אז הנשיא היה חייב להטיל את זה על מישהו אחר'. העלו שמות בתוך הליכוד ואנחנו אמרנו לא, התחייבנו, אנחנו לא מזגזגים".

לא תסכימו לשבת עם המפלגות החרדיות והחרד"ליות כמו שטוען אמסלם?
"לא נשב עם החרדים, לא עם החרד"לים ולא עם המשיחיים, לא עם אלה שחושבים שצריך לעשות טיפולי המרה ולא עם אלה שחושבים שיולדות ערביות לא יכולות לשבת עם הנשים שלהם בחדר היולדות. לא נשב איתם".