הסיפור המפחיד שאירע אתמול (שלישי) יכול לקרות לכל אחד מאיתנו בזמן תדלוק בתחנת הדלק. רוכב קטנוע שהגיע לתדלוק שגרתי בתחנת "פז" בתל אביב החל לפתע לבעור. למרבה המזל הוא יצא מהאירוע עם פגיעות קלות בלבד, וב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין ביקשו להבין איך קורה דבר שכזה.

אייל כתרי, מנהל מערך הבטיחות בחברת פז, סיפר על הבדיקות שהתבצעו בחברה כדי לעלות על הסיבה לדליקה. "קצר חשמלי במערכת החשמל של הקטנוע הצמודה למיכל הדלק גרם ככל הנראה לדליקה. הציוד שלנו עומד בכל התקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר. בדקנו את הציוד עם מהנדסים, הוא נמצא תקין ולכן הגענו למסקנה שהגורם הוא כשל בקטנוע. לשמחתנו הבחור יצא עם כוויות קלות והמשיך בשגרת יומו".

"עובדי התחנה הגיבו במהירות, הם הוכשרו להתמודד עם אירועים כאלו", סיפר נציג החברה על תגובת צוות התחנה. "העובד השבית מיד את כל המערכות, השתמש בציוד הכיבוי וכך נמנע אסון. התגובה המהירה, מעיל העור והכסדה שחבש הרוכב מנעו כאן פגיעה חמורה יותר".

בפז הזכירו הבוקר לנהגים שלא להשתמש בטלפון סלולרי או לעשן בתחומי התחנות, וכמובן לדומם את המנוע בזמן התדלוק. דבר נוסף שיכול לגרום להתלקחות הוא חשמל סטטי שעובר מהידיים אל המשאבה, ולכך הוסיף אייל כתרי: "כשיוצאים מהרכב צריך פשוט לגעת קודם בדלת או בגג של האוטו ולא מיד במשאבה. ככה פורקים מטעני חשמל".

בתוכנית שוחחו גם עם עירית דורון, שנשרפה בכל חלקי גופה במקרה דומה לפני כעשר שנים, והייתה מורדמת ומונשמת למעלה מחודש. "אני עדיין סובלת מכאבים ועוברת טיפולים", סיפרה דורון לניב רסקין, "כנראה שהכאבים ימשיכו ללוות אותי גם בעתיד. את הסרטון של האופנוען אני לא מסוגלת לראות, זה מחזיר אותי למה שקרה לי. מה שהציל אותי כלכלית הוא שהמקרה שלי הוכרז כתאונת עבודה. אני מקווה שלא יקרו עוד מקרים כאלו".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. ראשון-חמישי, 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12