ארבעה ימים חלפו מאז שספיר נחום נראתה לאחרונה ועדיין לאיש אין מושג היכן היא נמצאת. במשטרה ממשיכים בחיפושים אחריה בכוחות מתוגברים. החשוד בהיעדרות, בן זוגה לשעבר - אושיית טיקטוק מוכרת ועבריין בעל עבר פלילי נרחב, נעצר על ידי המשטרה אבל מסרב לשתף פעולה בחקירתו ולא מוסר מידע על מקום הימצאה.

החיפושים במהלך החג התמקדו בעיקר באזור הכפר הבדואי איבטין, בעקבות מידע מודיעיני שהצביע על כך שרכבו של החשוד שהה בכפר במשך דקות ארוכות. בהמשך נערכו גם סריקות בעכו, העיר שבה מתגוררת נחום, אך ללא תוצאות.

החשוד כאמור מוכר היטב למשטרה. הוא ריצה מספר מאסרים בגין שוד בנסיבות מחמירות, מעורבות באירועי אלימות, הפרת הסדר הציבורי ועבירות של שימוש וסחר בסמים. בין היתר היה מעורב בתקרית שבה חמישה מתושבי עכו התפרעו בקיבוץ כפר מסריק כשהם רכובים על סוסים. החשוד וחבריו רכבו בפראות, השתוללו וסיכנו עוברים ושבים.

הודיה טל, דודתה של ספיר, סיפרה הבוקר בדמעות: "אנחנו שבורים, חסרי אונים. אין לנו שום עדכון, חוץ מזה שהמשטרה עדיין בחיפושים ושיש חשש לחיים שלה. אני מנסה לחשוב שיהיה טוב, שיימצאו אותה בסוף ושהיא תחזור הביתה לילדים שלה. הלוואי שהיא באמת כלואה באיזשהו מקום ושיימצאו אותה ויביאו אותה בחזרה, לא רוצה לחשוב אפילו על דברים אחרים".

הודיה פנתה לבן הזוג לשעבר של ספיר שלדעתה מחזיק אותה כלואה, "אני מתחננת לאותו אחד שמחזיק בה, שיודע איפה היא נמצאת - בבקשה, אני מתחננת, שיחזור אותה לילדים שלה, שיחזיר אותה הביתה. הילדים זקוקים לה, אנחנו זקוקים לה, אנחנו מתגעגעים. ספיר, אנחנו אוהבים אותך, את חסרה לנו, מקווים שאת בטוב ושנראה אותך בקרוב".

מה היה טיב הקשר שלה עם אותו גבר שנעצר?
"לא הייתי מעורבת כל כך בקשר שלה איתו. היא הגישה נגדו תביעת מזונות. הוא רצה שהיא תקרא לילדים בשמות שהם לא מתאימים. הבנתי שהם לא הסתדרו כל כך".

ספיר נחום
בן זוגה לשעבר של ספיר נחום

הוא איים עליה?
"לא יודעת אם הוא איים עליה, אבל אנחנו בטוחים שזה לא רק הוא, יש לו גם שותפים לזה. יש מישהו שהיה איתו".

הגבר הזה היה אלים כלפיה בעבר?
"אני ממש לא יודעת, לא הייתי מעורבת בקשר הזה. ספיר ידעה שאני לא תומכת בזה ולא אוהבת את הקשר, ולא רק אני. כל מי שהיה בסביבה - אם זה אמא שלה, אם זה אחותה. אף אחד לא תמך בקשר הזה".

איפה צולמה התמונה האחרונה שלה?
"התמונה האחרונה צולמה בדיוק כשהיא יצאה מהגן של הילדה לכיוון הבית שלה. יש בצומת הזה קיוסק, ליד בית ספר דרסקי. היא בדיוק הייתה שם בסיבוב".

ספיר נחום, הנעדרת מעכו
הנעדרת ספיר נחום

היא סיפרה על התוכניות שלה ליום הזה?
"כלום, כלום. היא קמה, קילחה את הילדה, הלבישה אותה ולקחה אותה למעון. היא לא לקחה את הטלפון שלה איתה".

היא נהגה לא לקחת איתה את הטלפון?
"לא, בדרך כלל היא הייתה לוקחת את הילדים וחוזרת הביתה. לפעמים היא כן הייתה יוצאת עם הטלפון, לפעמים לא. באותו בוקר, למזלה הרע, היא יצאה בלי טלפון מהבית".

איפה הילדים? הם מבינים מה קרה?
"הילדים בבית עם אמא שלה ואחותה הגדולה. הם בני שנתיים וחצי ותשעה חודשים. הילדה הגדולה עטופה בכל כך הרבה אהבה, שאני לא יודעת אם היא מרגישה משהו. יכול להיות שכן, אבל היא לא יודעת לבטא את זה עוד. היא מאוד קטנה עדיין".