זו תופעה מדאיגה וחמורה מאוד שהופכת נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. בתחקיר ששודר אמש (שני) במהדורה המרכזית, הובאו עדויות מנשים שסיפרו כיצד סוממו בסם האונס, עברו תקיפות מיניות ואונס והתעוררו בבוקר כשהן אינן זוכרות דבר. הנשים סיפרו כי התלוננו במשטרה, אך התיקים נסגרו מחוסר ראיות.

אחד מהקשיים שאיתם מתמודדת המשטרה בטיפול במקרים הללו הוא הקושי באיתור שאריות מסם האונס בגוף. משנת 2018 ועד 2020 נפתחו 366 תיקים בחשד לשימוש בסמי אונס, אבל מעט מאוד מהתלונות הבשילו בסופו של דבר לכדי הגשת כתב אישום. רוב התיקים נסגרו ללא הרשעה והנפגעות נשארו בתחושת חוסר אונים ומצוקה גדולה שלא זוכה למענה מהרשויות.

העיתונאית לינוי בר גפן שיתפה באומץ ב"חדשות הבוקר" במקרה האישי שלה. "לפני הרבה מאוד שנים עבדתי תקופה בבר. הייתי בת 17", סיפרה בר גפן, "הכניסו לי סם אונס. הרגשתי שאני מאבדת שליטה ומסתחררת. פניתי מהר לבוס שלי ואמרתי לו - קרה משהו לא טוב. מיד לקחו אותי הביתה ובזה זה נגמר".

סם אונס, אילוסטרציה (צילום: 123rf)
"פניתי מהר לבוס שלי ואמרתי לו - קרה משהו לא טוב" | צילום: 123rf

בר גפן חשפה כי היא יודעת מי הבחור שהכניס את סם האונס למשקה שלה, אבל הוא מעולם לא נענש: "אני יודעת מי הבחור שעשה את זה, הוא לא התבייש להגיד. הוא מעולם לא גורש מהמקום ומעולם לא הגשתי נגדו תלונה במשטרה. לפני הרבה שנים זה היה אחרת לגמרי, לתקוף אישה לא היה כזה ביג דיל. בתקופה הזאת המצב השתנה".