התבטאויות אופטימיות מאוד מצד מי ששירת כפרויקטור הקורונה בתקופה שבה התחלואה הייתה בשיא. מעל לחמישה מיליון ישראלים התחסנו נגד הנגיף, מקדם ההדבקה צנח ל-0.78 ויעילות החיסונים מתבררת כגבוהה מאוד.

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, אישר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" כי ישראל מנצחת את המגפה וכי אפשר לחזור לשגרה כמעט מלאה, כולל אי עטיית מסיכות במרחבים הפתוחים.

"כששיעור התחסנות כל כך גבוה, צריכים לבחון האם אנחנו עדיין צריכים להשתמש במסיכות", אמר פרופ' גמזו, "יש היגיון להתחיל לחשוב על ביטול המסיכות באוויר הפתוח. זה יקרה בשבועות הקרובים להערכתי".

הפרויקטור לשעבר קרא לאפשר פעילות מלאה בנמל התעופה בן גוריון: "צריך לפתוח את נתב"ג. יש נתיב זהיר, בדיקה לפני בורדינג ובדיקה בנחיתה. צריכים להחיות את התיירות ולהחזיר את הפרנסה לאנשים שעובדים בבתי המלון ובעסקי התיירות. ישראל היא היום המדינה הבולטת ביותר ביכולת שלה לפתוח משק ולייצר תהליך נורמלי של כלכלה וחברה. צריך לנצל את ההזדמנות המיוחדת במינה הזאת שיש לנו. אל תיבהלו מהווריאנטים, זה לא דבר שצריך לעצור אותנו בשלב הזה. להיזהר - כן, אבל לא להיבהל".

האם כדאי להזמין חופשה בחוץ לארץ לקיץ הקרוב?
"לחודש יולי אפשר בהחלט להזמין חופשה. לגבי פסח, כרגע בכל המדינות שתנחת בהן תצטרך לשהות בבידוד, אז זאת לא חופשה כל כך כייפית. לקראת פסח כן צריכים לחשוב על תנאי הפתיחה של האטרקציות לילדים. הילדים יוצאים לחופשה וצריכים להכין את זה ולעשות את זה בצורה חכמה, ולא ברגע האחרון".

אתה בעד פתיחה מלאה, הכל כולל הכל?
"החיסונים מאוד אפקטיביים, אנחנו רואים את הבטיחות שלהם ואת היכולת שלהם לשנות את כיוון המגפה. צריכים להגיב לזה ולהתמקד בשיקום המגזר העסקי, הכלכלה, החברה והחזרה לחיים ולנורמה, מבלי לחשוש. המסעדות פתוחות, גני האירועים פעילים ומערכת החינוך פעילה. הייתי מוסיף עוד ימי לימוד רגילים למערכת החינוך. צריך להרחיב את זה בצורה הדרגתית ולשקול מחדש גם את אורך ימי הבידוד, שהרי מאות כיתות נמצאות בבידוד".

מה לגבי מיליון הישראלים שעדיין לא התחסנו והילדים מתחת לגיל 16?
"אני מניח שהחיסון יהיה בטוח ואפקטיבי גם לילדים, רק צריכים לחכות לתוצאות. כבר היום אנחנו מחסנים ילדים בני 12 עד 16 במצבים מיוחדים. לאט לאט נשיג את הביטחון שזה נכון. לגבי המיליון אזרחים שלא התחסנו עדיין, יש להמשיך בבניית האמון שלהם בבטיחות וביעילות החיסונים. אנחנו מעל שבועיים אחרי התקהלויות פורים ושום דבר לא קורה, בואו נבטח בתהליך הזה".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו להתחסן נגד קורונה: