נטליה קוסטיאוקסקי פוטרה מעבודתה כסייעת בגן בחיפה אחרי שסרטונים ממצלמות האבטחה חשפו התנהלות בעייתית שלה לכאורה מול ילדי הגן בשני מקרים שונים. נגד קוסטיאוקסקי נפתחה חקירה במשטרה שצפויה להיסגר מכיוון שהאירועים ככל הנראה לא חצו את הרף הפלילי. הסייעת, שפוטרה על ידי מנהל הגן עקב התנהגות בלתי נאותה, יוצאת למאבק נגדו ונגד ההורים ומאיימת להגיש תביעה בגין פיטורים לא מוצדקים והכפשת שמה.

בסרטון אחד נראית קוסטיאוקסקי כשהיא משליכה נעל לעבר אחד הילדים. "זה הכל משחק. הילדים זורקים נעליים, אני זרקתי נעל בחזרה", התייחסה קוסטיאוקסקי למקרה ב"חדשות הבוקר", "זה הכל משחק אצל ילדים. אני לא זרקתי עליו, הנעל לא פגעה בילד". בסרטון אחר נראית הסייעת כשהיא משכיבה ילד לישון, לכאורה באגרסיביות. "לא הפעלתי כוח, לא הייתה שם התעללות", טוענת הסייעת, "הילדה מתנגדת, זה סוג של משחק".

מה המטרה החינוכית בלזרוק נעל על ילד?
"ישבתי, דיברתי איתו והסברתי לו שנעליים לא זורקים. הוא זרק ואני זרקתי לו, אבל לא זרקתי עליו".

את לא חושבת שנכון לבוא ולהגיד, טעיתי?
"אני יודעת שאני בסדר".

מה היה בשיחה עם מנהל הגן?
"הוא אמר שיש אמא שפנתה ורצתה לראות מצלמות כי הילדה התלוננה שילדים מרביצים לה. הם ראו את הסרטונים והוא אמר לי, 'ההורים מאוד נסערים והם רוצים להתלונן, להגיש תלונה במשטרה, יכול להיות שלפתוח תיק פלילי', ופשוט יצאתי לשימוע".

עורך דינה של קוסטיאוקסקי, שמעון צור, טען שאינו רואה בעיה בהתנהלות הסייעת: "הסרטון יצא מהקשרו. כל גן שתלכו אליו ותראו סרטונים של שעה-שעתיים, תוכלו להגיד, 'המטפלת הזו לא מטפלת בילדים האלה, המטפלת הזו זרקה את חיתול הבד על הילד הזה'. זה משחקים. אני לא רואה בזה שום דבר רע, באמת".

גם אם זו הייתה הילדה שלך, עדיין היית חושב שזה בסדר?
"אין לי שום בעיה עם זה. הילדה לא נחבטה, לא בכתה. היא עשתה משהו שפגע בילדה? איזושהי חבלה, או משהו כזה? אין פה שום חבלה בילדים. אחד ההורים ביקש לראות מי מרביץ לילד שלו, מבחינה של ילדים אחרים שמרביצים. מפה והלאה הסרטונים יצאו החוצה, לצוות, להורים, ממש הכפישו את השם שלה".

תגובת עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את מנהל הגן:
"מרשי פעל כדין. בזמנו הוגשה תלונה במשטרה על ידי הורים לילדים בגן, נערכה בדיקה משטרתית, אשר בסופו של יום הסתיימה ולא הועלה כל חשד נגד הגן. במקביל, על אף ישיבות צוות אשר קויימו אינספור פעמים לעניין נהלי טיפול בילדים בגן על ידי מטפלות, הגב' פעלה שלא על פי הנהלים כפי שנצפה בסרטונים, ולכן עניינה טופל באופן מיידי, נערך לה שימוע כדין ובסופו פוטרה מעבודתה".