נמשכת המתקפה מצד שרי הליכוד על יושב ראש ימינה נפתלי בנט, זאת לאור המגעים המתקדמים להקמת ממשלת בנט-לפיד. ביום שישי נפגש בנט עם ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, אביגדור ליברמן, בני גנץ וגדעון סער, זאת כחלק מניסיונותיו בימים האחרונים לקדם את אותה "ממשלת שינוי", בתקווה לסיים את המגעים עוד השבוע.

אמש (שבת) ב"פגוש את העיתונות" תקף מיקי זוהר את בנט וטען כי "בנט עשה תרגיל הונאה. מי ישלם את המחיר? אזרחי ישראל שיקבלו ממשלת שמאל שתוביל אותם לאבדון. אף אחד לא יצביע יותר לבנט. הוא מתאבד פוליטית, וגם השמאל. גם הוא ישלם מחיר".

הבוקר, הצטרף אליו שר המודיעין אלי כהן מהליכוד. כהן טען בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" כי "בנט מוכן למכור את ערכיו והאידאולוגיה שלו, כנגד המצביעים שלו. הוא אומר שהוא חלק מהימין, למפלגה שלו קוראים ימינה - אבל הוא מוכן לעשות הכל כדי להגיע לכיסא ראש הממשלה, עם שישה מנדטים. זה לא דמוקרטי, תקדים מסוכן".

כהן קרא לאיילת שקד ולשאר חברי ימינה, שלא לתמוך בהקמת ממשלת בנט-לפיד: "איילת תצטרך להחליט האם היא שוברת את החלום של נפתלי בנט והולכת עם האידאולוגיה. אנחנו מצפים מימינה לעמוד בהבטחות הבחירות שלהם. שיקלי לא קיבל שום דבר מהליכוד - לא הבטחה לשריון ולא תפקיד של שר. הוא הלך עם האידאולוגיה. מקווה שבימינה יתעשתו ובמקום למחוק פוסטים, שיעמדו מאחורי ההתחייבות שלהם".

מנסור עבאס (צילום: החדשות 12, החדשות12)
יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס | צילום: החדשות 12, החדשות12

אתם תוקפים עכשיו את בנט כי רע"ם אולי תהיה חלק מממשלתו, אבל גם אתם התכוונתם להישען על מנסור עבאס. פתאום אין לו מקום בממשלה?
"אני לא חושב שיש מקום בממשלת ישראל למי שמתנגד למדינה יהודית ודמוקרטית, אלא אם עבאס יבוא ויגיד 'מדינה יהודית ודמוקרטית', מה שלהערכתי הוא לא יאמר. יכול להיות שיתוף פעולה בנושאים אזרחיים - אבל לא חלק מהממשלה. אם בנט היה יחד איתנו כגוש אחד, 59 מנדטים, היו לנו שני מנדטים נוספים והיינו מרכיבים ממשלה".

ומה לגבי ההאשמה שזה לא דמוקרטי שיהיה ראש ממשלה עם שבעה מנדטים? נתניהו עצמו הציע לבנט רוטציה.
"זאת הייתה סחיטה. לא הייתה לנו ברירה על מנת להקים ממשלת ימין".

להערכתך ממשלת בנט-לפיד היא עניין חתום וגמור?
"בחיים, שום דבר לא נגמר עד שהוא לא נגמר. כמו בספורט, יש לא מעט מקרים שבשנייה האחרונה דברים משתנים. עם זאת, אני לא מוטרד - אם נצטרך, נשרת את מדינת ישראל מהאופוזיציה".

יש אנשים במפלגה שלך שאומרים, 'נתניהו לוקח אותנו לאופוזיציה'. אם היה מפנה את מקומו, אולי הייתם מקימים ממשלת ימין על מלא.
"הליכוד מפלגה דמוקרטית. 130 אלף מתפקדים בחרו את יושב ראש התנועה. אם יהיו פריימריז, נתניהו יינצח כל מועמד. אם יהיו פריימריז אתמוך בנתניהו, והוא גם יינצח ברוב מוחץ".