כ-3791 תלמידים ו-386 אנשי חינוך נמצאים בימים אלו בבידוד ביתי אך על אף התפשטות נגיף הקורונה והעלייה במספר הנדבקים, נראה כי לפי שעה הלימודים צפויים להתחדש ביום חמישי הקרוב בסיום חג פורים ולא צפויה הארכה.

"נכון לשעה זו, הכוונה היא לפתוח ביום חמישי את מוסדות החינוך", הודיע שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך ב"חדשות הבוקר", "כ-2000 ילדים שנמצאים כרגע בבידוד יחזרו לבתי הספר. יש ילד אחד שחלה בקורונה והוא עושה סימנים של החלמה, אנחנו נושאים תפילה להחלמתו. אנחנו מנהלים כרגע את שגרת הלימודים אבל מצד שני נערכים כל הזמן, בהתבוננות מפוכחת ועם יד על הדופק, לכל החלופות האחרות אם וכאשר נידרש להן".

לדברי אבואב, גם הטיולים השנתיים והסיורים יתקיימו כרגיל: "יש שגרה רגילה, כל הטיולים והסמינרים המתוכננים מתקיימים. מה שבוטל זה הנסיעות לפולין והגדנ"ע. במקביל, אנחנו עושים את כל ההכנות לקראת חופשת הפסח. בעוד עשרה ימים הילדים ייצאו לחופשה ויש מנעד רחב מאוד של פעילויות, סיורים, טיולים, סמינרים, קורסי הדרכה ומשימות התנדבותיות שבני הנוער ייצאו אליהם בכל רחבי הארץ".

מנכ"ל משרד החינוך סיפר על ההיערכות לקראת האפשרות שהלימודים יעברו למתכונת מקוונת: "בימים הללו אנחנו מקליטים שיעורים עבור המרתונים לבגרות במקצועות בחינות הבגרות, כדי שאם וכאשר יצטרכו ללמוד מרחוק יהיה מלאי של שיעורים מקוונים שמכוונים ומדייקים את התלמידים לקראת הבגרות. במקביל אנחנו נערכים להכשרה של אולפנים, בשבוע הבא נעמוד עם שישה אולפנים כדי שאם נידרש להוראה מרחוק, המערכת תהיה לפחות בחלקה ערוכה".