חברי הכנסת יבחרו הבוקר (רביעי) בשעה 11:30 את הנציגים לוועדה למינוי שופטים. ההצבעה תיערך באופן חשאי כשברקע השיחות בין הצדדים בבית הנשיא, שהמשך קיומן יוכרע על ידי תוצאות ההצבעה הזו.

באופוזיציה דורשים נציגה בוועדה כתנאי להמשך קיום השיחות, בעוד שגורמים בקואליציה, בהם שר המשפטים יריב לוין, לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחור שני נציגים לקואליציה על חשבון האופוזיציה.

חברת הכנסת מירב כהן, יש עתיד, הזהירה הבוקר רגע לפני ההצבעה: "אני מאמינה ומקווה שתהיה לנו נציגת אופוזיציה, קארין אלהרר. זו הדרך היחידה להמשיך את השיחות בבית הנשיא ולהגיע להסכמה רחבה שתמנע שסע מאוד קשה בעם. אם לא, תמו השיחות, נחזור למחאה בכל הכוח. ההפגנות שראינו עד היום, היו רק בגדר פרומו".

"אין לי מושג איך זה יגמר. אנחנו דרוכים מאוד. מאחורי הפרגוד הכל יכול לקרות, בטח עם שותף כמו נתניהו. הוא, כדרכו, שומר את כל הקלפים קרוב לחזה עד הדקה ה-90. קבענו נוסחה ומתווה מאוד ברורים: שלב ראשון נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים. שלב שני, כינוס הוועדה עד סוף יוני והתחלה של מינוי שופטים, כיוון שיש לנו 80 תקנים לא מאויישים במערכת. זה כואב לציבור, שאין שופטים שיכריעו בענייניו. זה גורם לסחבת ולאי צדק קשים ביותר. לאחר מכן, נגיע לשיחות בבית הנשיא".

מבחינתכם ברור מי נציג הקואליציה, או שאין לכם העדפה?
"נכון לאתמול בערב, לא היה סיכום על כך שאנחנו מצביעים גם למישהו בקואליציה והם מצביעים לקארין אלהרר. אנשי הליכוד עוד מנסים לדחות את מועד ההצבעה לשעות הערב ולהרוויח זמן. נראה מתי בדיוק תיפתח ההצבעה והאם תהיינה הסכמות".

אם נתניהו יסכים לבחירת נציג אחד לקואליציה ואחד לאופוזיציה, מה ההישג שיקבל מכם בתמורה?
"זה שהיום תהיה לנו חברת אופוזיציה זה לא הישג, זה הנוהג הקיים מאז קום המדינה. אנחנו לא רואים בזה הישג, אלא שמירה על הקיים ואיתות שהוא מדבר בכנות. כיוון שלא רצינו להיות מנוצלים לרעה בבית הנשיא, ואנחנו יודעים מי עומד מולנו, הסיכום היה שלא נרד לפרטים עד ששני התנאים יתקיימו: נציגת אופוזיציה ובחירת שופטים בוועדה. במתווה הנשיא, שבירכנו עליו, יש התייחסות גם לעניין הסבירות וגם לעניין היועצים המשפטיים. מבחינתי, אזור החיוג של מתווה הנשיא זה משהו שאנחנו דנים עליו, אבל שום פרט לא הוסכם".

אם תהיה הצעת חוק שתאפשר את חזרת אריה דרעי לממשלה, האם תתמכי או תתנגדי?
"אני מתנגדת לשיח פרסונלי. לא חושבת שצריכים לקדם חוק כזה או אחר לטובת אדם כזה או אחר. אני לא הולכת לקבל החלטות לפי כן או לא דרעי, אלא האם זה דבר טוב או לא למדינת ישראל. במתווה הנשיא יש התייחסות לעניין הסבירות. אומרים שהסבירות לא תחול על מינויי שרים. האם זה סולל חזרה את דרכו של דרעי לממשלה? לא חושבת. הוא נפסל על עילות נוספות. זה לא צריך להיות השיקול לנגד עיניי. הקואליציה יכולה לחזור לבג"ץ שוב ושוב ושוב ולנסות לאשר את המינוי. בעיניי זה דבר לא נכון. צריכים לכבד את פסיקת בית המשפט".