בבוקר שלאחר הודעתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט כי האופציה להקים ממשלה עם ח"כ יאיר לפיד ירדה מהפרק, אומר בכיר הליכוד, שר האוצר ישראל כץ, כי הקמת ממשלה עם רע"מ לא באה בחשבון. "מעולם לא תמכתי בנושא הזה ואני אומר כבר מזה ימים - הם לא שותפים. בלוד ובעוד מקומות ראשי התנועה האסלאמית, שהם חלק מהאחים המוסלמים תנועה אחות של החמאס בעזה, הובילו את המהומות".

איך אתם שוקלים להרכיב ממשלה בלי להישען על הקולות שלהם?
"הדבר הנכון לעשות הוא להתעלות מעל החרמות, וכל המפלגות הציוניות צריכות להקים ממשלת חירום לאומית, ביחד. הרי כל הסדק הזה וכל המריבות האלה זה בדיוק מה שגורם למהומות האלה".

לדבריו, הוא אינו עוסק באופציה שעלתה בשבועות האחרונים על השולחן כי אחד מבכירי הליכוד יכהן כראש ממשלה על מנת להביא את סער להיות חלק מהממשלה. "אני מקיים את כל פעולותיי עם בנימין נתניהו, ולא עושה שום דבר שלא מתואם איתו. אני חושב שאתמול בעקבות ההודעה של בנט, מעמדו של נתניהו התחזק, כמועמד להרכיב ממשלה, אבל בהחלט צריך לראות איך עושים את זה בהמשך. אני בהחלט קורא גם לגדעון סער ואחרים לבוא ולאפשר בשעת החירום הזאת להקים ממשלת חירום, ויטפלו גם בדברים הפוליטיים".

כץ, שחבר בקבינט המדיני-ביטחוני, אומר כי קיים שיתוף פעולה מלא בקבלת ההחלטות בין ראש הממשלה לשר הביטחון וכי המצב הפוליטי השורר במדינה לא משתקף בניהול המערכה. "מה שמאפיין כאן את המבצע הזה בין היתר זו אחידות העמדות בין ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וכל מי שעוסק בדברים. הקבינט קיבל החלטה לא להגביל בזמן, אלא לאפשר את השגת המטרות. אני חושב שמה שקרה הלילה ממה שפורסם זה שינוי אסטרטגי, היכולת להכות בראשי החמאס והג'יהאד מתחת לקרקע על סמך יכולת מודיעין. אנחנו צריכים לגבות מחירים גבוהים ככל שניתן מאלה שעוסקים בטרור".

מתי נקודת האיזון הזאת קורית?
"לא הגענו אליה, כל פעם מקבלים דיווחים, רואים את המתרחש. בלי כניסה קרקעית מסיבית אי אפשר לשתק את הירי ואלה דברים שכבר דנו בהם בעבר, וכרגע אני לא רואה דבר כזה שעומד לקרות אלא אם כן יהיה צורך. והמחיר הוא מחיר כואב של ירי על מדינת ישראל, גוש המרכז והדרום. אבל מדינת ישראל מוכיחה שהיא מוכנה לשלם את המחיר כדי לגבות מחיר ולפגוע באופן קשה ביכולת הפעולה של הג'יהאד והחמאס".

בהמשך התייחס כץ לאירועים הקשים ברחובות ישראל בימים האחרונים ואמר "החזית הפנימית הזאת שנפתחה היא מאוד מטרידה, החזית הזאת שבאה לסייע לחמאס, ולא סתם אתמול חמאס קראו לערביי ישראל תמשיכו בדבר הזה. אני נמצא כעת ברמלה בביקור שבא לחזק ולסייע. אתמול הייתי בעכו, וראיתי את הברבריות והפגיעה והוונדליזם".

מה אתה אומר לאזרחי לוד שכבר ארבעה לילות המשטרה לא באה ואזרחים מותקפים?
"כשר אוצר הגעתי לסייע בעכו, ברמלה, בלוד, חייבים לבלום ביד ברזל את ההתקוממות הזאת. נכון גם אם יהודים עושים מעשה ונדליזם צריך לטפל בהם ביד קשה, אבל הם לא הרוב, אין להם גיבוי מנהיגותי מלמעלה, הם לא התחילו והם לא הבעיה לטווח ארוך. צריך לטפל בזה. לאף אחד אין סמכות ליטול את סמכות הפעלת הכוח במדינה".

איפה המשטרה?
"המשטרה לא הייתה ערוכה מספיק לתופעות מהסוג הזה, לקח זמן, מארגנים את גדודי מג"ב, הדברים האלה יטופלו תוך ימים לדעתי, והדרך הטובה ביותר זה כוח מאסיבי והפעלת יכולת מודיעינית, השב"כ וגורמים אחרים, בשילוב כזה יאותרו ויצודו את אותם אלה שעושים את הדברים. יש עבריינות קבועה וקשה בקרב עבריינים וערביי ישראל שגובים פרוטקשנים ומטילים אימה ועושים את זה ביומיום".