תאונת דרכים קשה בכיכר המדינה בתל אביב: נהגת איבדה שליטה על מכוניתה כשלפי החשד לחצה על הגז במקום על ברקס, טיפסה על המדרכה ופגעה בארבעה הולכי רגל. כתוצאה מהפגיעה הקטלנית צעירה בשנות ה-20 לחייה נהרגה, שלושה נפצעו ופונו לבית החולים איכילוב: גבר בן 22 במצב קשה עם פגיעה רב-מערכתית ושתי נשים בשנות ה-50 לחייהן במצב בינוני. הנהגת, בת 60, לא נזקקה לטיפול רפואי.

מיטל וישניא שמתגוררת מעל חנות התכשיטים שבה אירעה התאונה תיארה הבוקר: "שמענו בום מטורף, משהו שהוא הרבה מעבר לתאונת דרכים רגילה. שמענו צרחות ברמות שמעולם לא שמעתי. מיד ירדנו למטה, תוך שלוש שניות. המחשבה הראשונית הייתה שמנוף של בניין שעושה כאן תמ"א קרס, לא ציפינו לראות את מה שראינו. בשנייה שיצאנו מחדר המדרגות זה היה מחזה מחריד שלא ניתן בכלל לתאר במילים. מזעזע, מעל לכל ציפיות אפשריות".

"המכונית עלתה על המדרכה ונכנסה לתוך חנות התכשיטים. למיטב ידיעתי, הפצועים ישבו על הספסל לתומם, המכונית ריסקה את הספסל ואותם יחד איתו. זו הרגשה קשה, הרגשה של פחד, לרדת למטה וללכת ברחוב. לא פשוט".

איך דבר כזה קורה בכלל?
"זה משהו שקשור בחניה אבל לא מובן איך, כי כשבן אדם מנסה להיכנס לחניה הוא מאט, לא מאיץ. ברור שזו איזושהי תקלה, בלבול בין הגז לברקס, זו התיאוריה היחידה שמתיישבת עם המציאות איכשהו".

רכב עלה על המדרכה בכיכר המדינה ת"א ופגע בהולכי רגל (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
התאונה הקטלנית בכיכר המדינה בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הצלחת לראות את הנהגת? לדבר איתה?
"כשירדתי הנהגת כבר לא הייתה, לקחו אותה לחנות סמוכה. סביר להניח שגם היא הייתה בסוג של הלם. ראיתי את הבחורה שכבר לא איתנו, זה היה מחזה מחריד. היה ברור לי בשנייה שראיתי אותה שהיא כבר לא איתנו. זה סוג של סרט, משהו לא רציונלי שמעולם לא חוויתי ומקווה שגם לא אצטרך לחוות. קשה".

הפרמדיק איתי אטיאס שהיה בין הראשונים שהגיעו לזירה תיאר: "קיבלתי את האירוע כשהייתי ברחוב ארלוזורוב. בהתחלה זה התקבל בצורה נורא אפורה, אמרו שיש אירוע בכיכר המדינה ושעדיין אין פרטים, זה הוגדר כדחוף. אחרי זה עודכן שזה ברמה יותר חמורה. כשהגעתי לזירה ראיתי הרבה המולה סביב האירוע, הרבה מאוד אנשים, כולם בלחץ. ראיתי שיש מכונית שנמצאת על המדרכה, כמעט בתוך החנות. כל הפרונט כמעט בפנים".

"אנשים אמרו ישר שיש לכודים ופצועים. הדבר הראשון שהצלחתי לראות זה את הבחורה המסכנה בת ה-20 שהייתה מעוכה, כשכל החלק העליון של גופה היה בין המכונית לחנות. השארתי איתה את המתנדבת שלי ורופא שהגיע למקום כדי להעניק לה טיפול ראשוני מציל חיים, הכי מהר שאפשר, והמשכתי לסרוק את הזירה ולהבין כמה פצועים יש. הבנתי שיש לכודים מתחת למכונית שעוד היו בהכרה. פצועה רביעית שנפגעה מהמכונית עפה הצידה, למזלה הרב".

אתה מבין מה גרם לפגיעה הקשה?
"זה בלתי נתפס שבגלל טעות כזאת קטנה, רגע של בלבול אחד, יש בחורה צעירה שאיבדה את חייה. חבל גם על שני החבר'ה האחרים שלצערי הרב חייהם כנראה ישתנו לעולם מנקודה זו. אני מאחל להם החלמה מהירה ומלאה ובאמת שימשיכו הלאה מהאירוע הזה, שבעזרת השם לא יזכרו אותו לעולם".