אחרי שבועות ארוכים שהמספרות ומכוני היופי היו סגורים לחלוטין והפסדים כבדים שנגרמו כתוצאה מכך לבעליהם, הבוקר (ראשון) הם נפתחו מחדש. לפי ההנחיות החדשות, בעלי המספרות נדרשים לבצע בדיקת חום בכניסה לעסק, לתשאל על סימני מחלה, להקפיד על חיטוי משטחים, כלים וכיסאות ולחבוש מסכות, כפפות ומגני פנים.

מתן חליבה, מעצב שיער מתל אביב, מיהר לפתוח את המספרה שבבעלותו מוקדם בבוקר. "זאת מספרה בעידן החדש", סיפר חליבה ב"חדשות הבוקר", "ביטלנו עמדות כדי לשמור על מרחק, אנחנו מתמגנים, אפילו עשינו דרייב אין לצבע. לקוחה יכולה לבוא, למרוח צבע וללכת הביתה לחפוף את השיער, מבלי להיכנס למספרה. על הכיסא בחוץ שמנו ניילון שאנחנו מחליפים בכל פעם. אנחנו עושים את כל השינויים כדי לאפשר סביבה בטוחה ללקוחות שלנו".

לדברי חליבה, הנזק הכלכלי מסגירת העסק בשבועות האחרונים כבד מאוד: "נזק כלכלי פסיכי. לקחו לנו את החודש הכי רווחי בשנה, פסח זה החודש שהמספרות הכי עובדות בו. היה שוק שחור גדול, אבל אני לא מאשים את הספרים שעשו את זה. יש ספרים וקוסמטיקאיות שפשוט לא נשאר להם מה להפסיד, הם עשו הכל כדי להציל את עצמם ולהביא אוכל הביתה. לשמחתי עכשיו זה יפסיק לקרות, חזרנו לעבודה ואנחנו חוגגים".

_OBJ

כמה לקוחות התקשרו אליך לקבוע תור?
"היומן מפוצץ, אני חושב שלחודש הקרוב אנחנו מלאים. אין אפשרות להכניס קיסם, אנחנו ברשימות המתנה מטורפות, כולם רוצים להגיע עכשיו".

רוני שלו, הלקוחה הראשונה במספרה של חליבה הבוקר עם החזרה לפעילות, הודתה: "אני מאוד שמחה להיות פה. זה מעמד של כבוד, הלקוחה הראשונה שלו. זה יום כיף, שמים מוזיקה ועושים חגיגה. ניסיתי בתקופה הזאת לא להסתכל על עצמי ועל השורשים, אלה היו מראות קשים. התרחקתי מהמראות בבית".