בני גנץ, יושב ראש כחול לבן ושר הביטחון המיועד, התייחס ב"חדשות הבוקר" להתבטאות של מי שהיה עד לא מזמן שותפו הפוליטי, משה בוגי יעלון, שאמר בראיון לגל"צ כי "השנה אנחנו לא ראויים להקרבה של הנופלים שלנו".

"זה משפט חמור שאינני מקבל אותו, היה נכון שלא היה נאמר", תקף גנץ, "אני לא מתכוון לזהם את קדושתו של יום הזיכרון בוויכוח פוליטי, לא משנה מה יגידו". על הביקורת שנשמעת נגדו בקרב מצביעי כחול לבן שמאוכזבים מהכניסה לממשלה תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בניגוד להבטחות: "מבין את הכעס ומציע לאנשים להסתכל על הנסיבות ולבחון את האלטרנטיבות. אני סבור שבחירות רביעיות בשעה הקשה הזו אינן הדבר הנכון למדינה, אלא אחדות. אני מתכוון לעבוד בזה בשביל כולם, גם עבור אלו שמטנפים עלי ומאוכזבים".

מה אתה חושב על האיסור להגיע לבתי העלמין היום והביקורת מצד המשפחות השכולות?
"היום הזה מורכב וחשוב מאוד והשנה הוא מורכב מתמיד. אני מבין את התחושות הקשות והכואבות, אבל כשאתה מסתכל על המרחק בין הקברים והכינוס של האנשים, אתה יכול להבין את הבעיה שבהתכנסות הזאת. אני קורא להורים להישמר מבחינה בריאותית. הזיכרון קיים וימשיך, נשמר את הזיכרון בצורה שונה השנה".

אתה אמור להיכנס לתפקיד שר הביטחון בממשלה החדשה. עד כמה אנחנו קרובים להערכתך להשבת השבויים והנעדרים הביתה?
"כל טרגדיה היא טרגדיה קשה וחללים ונעדרים הופך את זה לקשה שבעתיים. אני מקווה שאנחנו קרובים להשבתם אבל בשלב הזה לא יודע להגיד מה הסיכוי לעסקה טובה וקרובה. כשאכנס לתפקיד שר הביטחון אעשה את כל הערכות המצב הנדרשות. צריך לפעול בכל דרך אפשרית בשביל להשיב אותם. שוחחתי לאחרונה עם משפחת גולדין, אני מודע למסרים, מבין אותם ואעשה כל מה שאפשר".

נכנסת ללבנון לראשונה בשנת 1978 במבצע ליטני והיית האחרון שיצא מלבנון בשנת 2000. איבדת חברים רבים שם.
"הלילה ההוא במבצע ליטני היה חשוך מאוד, הייתי חייל צעיר, קשר מ"מ, שעושה את הצעדים הראשונים שלו בלבנון. שליש מהחיים שלי הייתי בתוך לבנון בצורה כזאת או אחרת. איבדתי חברים, אחד מהם הוא ארז גרשטיין שנהרג בלבנון. היינו מח"טים מקבילים, הוא מח"ט גולני ואני מח"ט הצנחנים. הוא היה דמות אדירה, שובב, ממזר, אבל מבחינה פיקודית ומבצעית הוא היה מהעילויים שלנו. הסתכלנו עליו בהערצה מבצעית ופיקודית מאוד גדולה. אם הוא לא היה נהרג הוא היה מגיע הכי רחוק שאפשר".