רננה בוצר-סוויסה בת התשע מכפר עזה תיעדה את עצמה מאז פרוץ סבב הלחימה מתמודדת עם אזעקות הצבע אדום והריצה התכופה למרחב המוגן. "אני מאוד מאוד מפחדת", סיפרה רננה ב"חדשות הבוקר", "גם לראיון הזה פחדתי מאוד לצאת מהממ"ד. אני מאתמול בממ"ד ומפחדת לצאת ממנו לצחצח שיניים או ללכת לשירותים. בחוץ אני שומעת בומים ובראש שלי צבע אדום".

מה עושים ברגעים כאלה, איך מרגיעים את הפחד?
"בדרך כלל אני פשוט מוציאה את כל הבכי שיש לי, מלטפת קצת את הכלבה שלי ומחבקת אמא שלי. אמא שלי עודדה אותי שהכל בסדר, שאפשר לעשות דברים אבל להיזהר, אבל אף פעם דבר כזה לא מרגיע כי אני חיה את זה, זה כמו השגרה שלי".

רננה סיפרה על הקושי הרב שהיא וילדים כמוה חווים תחת מתקפת הרקטות. "אני לא רוצה שיהיה צבע אדום, זה מפחיד אותי, הבטן שלי רועדת כל פעם. כשאומרים "המצב יהיה בסדר", הוא לא בסדר, כי לא חושבים על הילדים, לא חושבים עלינו. כל כך קשה לנו, אנחנו מפחדים ואף אחד לא חושב על זה".

איך החיים משתנים כשפורץ סביב לחימה כזה?
"בחוץ, ליד הבית שלי, יש שביל שבדרך כלל בסוף השבוע מלא בילדים שרצים בו ובאימהות עם תינוקות. הוא ריק".

יש משהו שתרצי להגיד לראש הממשלה?
"אני רוצה שהוא יידע שלכולנו קשה, שאנחנו לא יכולים יותר להתמודד עם זה. אני ממש עצובה להגיד את זה, אבל זה כמו חיי היום-יום שלנו כבר. אני מאוד רוצה שזה לא יקרה ושבפעם הבאה שאני אדבר, זה יהיה על שלום ולא על הסלמה בפתח או מלחמה".