שיריונים ואיחודים בסיעות השונות, רגע לפני סגירת הרשימות לכנסת: מזכירות הליכוד אישרה אמש את השיריונים שיושב ראש המפלגה, בנימין נתניהו, ביקש לבצע. עמיחי שיקלי שוריין במקום ה-14, עידית סילמן במקום ה-16, סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה במקום ה-28 וצגה מלקו שוריינה במקום ה-37.

עוד באיחודים: על אף הקשיים במשא ומתן, הרשימה המשותפת הכריזה על ריצה ביחד - חד"ש, תע"ל ובל"ד, איילת שקד ומפלגתה ימינה ירוצו יחד עם הבית היהודי, דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו יחדיו תחת יהדות התורה ומפלגת נעם תתאחד עם בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, תחת רשימת הציונות הדתית.

בזמן שבימין מצופפים שורות, בסיעת המחנה הממלכתי משוכנעים כי אם נתניהו לא ישיג הפעם 61, יהיו עריקים. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, בכיר המחנה הממלכתי, רמז הבוקר: "כולם מבינים שברגע שלנתניהו אין 61, הבלוק יישבר. ברגע שהבלוק יישבר, היחיד שמסוגל לארגן סביבו מפלגות, גם מכאן וגם מכאן, זה בני גנץ. איך בדיוק זה ייעשה, באיזו נוסחה ומה יקרה בתוך הליכוד, נשמור חלק מההפתעות ליום שאחרי".

גדי איזנקוט, מספר שלוש ברשימת המחנה הממלכתי, הבהיר בסוף השבוע כי אם הרשימה לא תקבל מספר דו-ספרתי גבוה של מנדטים, זה לא לגיטימי שגנץ יבקש להיות ראש ממשלה. "המספר לדעתי הוא דו-ספרתי גבוה. 10 או 12 מנדטים לטעמי לא לגיטימי. אם מספר המנדטים יהיה נמוך, יהיה לא לגיטימי לדרוש את ראשות הממשלה".

"אין סתירה, המצב מאוד פשוט", הבהיר אלקין, "יש שלוש אפשרויות למדינת ישראל, כל ילד מבין את זה כבר. או 61 לבלוק נתניהו עם ממשלה שבעינינו היא מטורללת, אנחנו מתנגדים לה מהרבה מאוד סיבות, או המשך הכהונה של הממשלה הקיימת דרך בחירות שישיות כממשלת מעבר, שזה בערך מה שיאיר לפיד יכול להגיע אליו כי אין לו דרך להקים ממשלה חדשה מבחינת המספרים, או לנסות ולשבור את המבנה של שני הגושים ולחבר מפלגות מכאן ומכאן. היחיד במערכת הפוליטית שמסוגל לעשות את זה, זה בני גנץ".

איך תרכיבו ממשלה? אין לכם את המספרים.
"עסקתי בהרכבת ממשלות במדינת ישראל במשאים ומתנים קואליציוניים מ-2009, כמעט בכל משא ומתן קואליציוני שהיה כאן. בסופו של דבר אתה יכול לעשות את זה. אם יש לך יותר כוח יותר קל לעשות את זה, אם יש פחות אז פחות. איזנקוט צדק בעניין הזה שאם נהיה 12 מנדטים, יהיה מאוד קשה לעשות את זה. אם נהיה 17 מנדטים, יהיה יותר קל. כל אזרח צריך להחליט האם הוא רוצה 61 של נתניהו, לופ של בחירות או הקמת ממשלה".

עדיין, איך הרצון שלכם פוגש את המציאות?
"מהניסיון שלי יש שתי אפשרויות: או שאתה קודם מדבר ואחר כך לא מרכיב ממשלה, או שאתה קודם מרכיב ממשלה ואז מדווח איך עשית את זה. זה נכון גם על הקמת הממשלה הנוכחית, שכולם אמרו שאי אפשר להקים אותה - והצלחנו".