האם החיסון נגד נגיף הקורונה קרוב מתמיד? אתמול (רביעי) נרשם שיא במספר הנדבקים החדשים: 3,074, וזאת רגע לפני חגי תשרי וכשהאפשרות של סגר כולל נמצאת על הפרק. שר המודיעין, אלי כהן, העריך ב"חדשות הבוקר" כי ייתכן והחיסון לקורונה יגיע עוד השנה.

"להערכתי, נהיה עם חיסון תוך שלושה עד שישה חודשים", אמר השר כהן והתייחס לאפשרות של סגר בחגים: "צריך להימנע מסגר כולל, אני מתנגד לסגר בחגים. אין שום הצדקה לתת עונש קולקטיבי. תוכנית הרמזור - זיהוי הערים האדומות והטלת סגר במקומות שבהם יש תחלואה גבוהה - היא הדרך הנכונה בעיניי. צריך להקטין את הפגיעה במשק ולמשוך את השישה חודשים האלה עד שנגיע לחיסון".

גם השבוע הממשלה לא תתכנס לישיבה ביום ראשון, בפעם החמישית ברציפות. על פי גורמים במערכת הפוליטית, הסיבה לכך היא שראש הממשלה בנימין נתניהו נעלב וכועס על בני גנץ בעקבות הדברים הקשים שאמר עליו בערב שבו הושגה הפשרה בין הליכוד לכחול לבן. שר המודיעין התייחס לכך: "בהיכרותי עם ראש הממשלה, להגיד עליו שהוא נעלב זה קצת רחוק מהמציאות. יש ויכוחים, היו ויכוחים, אבל ברגע שעננת הבחירות הוסרה אפשר לעבוד".

אז מדוע לא מתכנסים לישיבת ממשלה?
"קבינט הקורונה כן מתכנס באופן שוטף ותדיר, פעמיים ואפילו שלוש פעמים בשבוע, ומתקבלות החלטות. הממשלה מתכנסת עכשיו לקראת ישיבת הממשלה הצפויה ב-13 בספטמבר, שם אנחנו אמורים להעביר את תוספות התקציב שסוכמו על מנת להתמודד עם משבר הקורונה ועם צרכי המשק. אתמול קיימנו דיון חשוב בקבינט בנושאים ביטחוניים ודווקא ראיתי שמה עבודה בשיתוף פעולה".

יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר האשים את פרופ' גמזו בכך שהאנטישמיות גוברת באוקראינה. למה אתם לא מגבים את הפרויקטור?
"רוני גמזו הוא איש מקצוע רציני מהמעלה הראשונה. הוא עזב דברים אחרים בצד כדי להירתם למשימה לאומית חשובה. במסגרת הדיונים יש אחד שמדבר על חשיבות פתיחת מופעי התרבות, אחר על פתיחת השמיים ויש מי שמדבר על המגזר החרדי, אבל האם יש גיבוי לגמזו? התשובה היא כן. יש דיונים סוערים בקבינט הקורונה וטוב שכל אחד משמיע את דעתו, אבל במבחן התוצאה פרופ' גמזו מקבל את הגיבוי".