ימים ספורים אחרי שהתרופה החדשה שפיתחה חברת "פייזר" נגד הקורונה, הפקסלוביד, נחתה בארץ - מספר חולים כבר מטופלים באמצעותה. אחת מהן היא אילנית לנדסמן יוגב מרמת השרון, שגילתה אתמול (ראשון) כי נדבקה באומיקרון - וכיוון שנמצאת בקבוצת סיכון, נבחרה להיות הראשונה שתקבל את התרופה.

"ביום שבת רציתי לעשות בדיקת נוגדנים לפני החיסון הרביעי, ואמרתי שאם אני כבר פה - אעשה גם בדיקת PCR", סיפרה לנדסמן יוגב לניב רסקין, "ממש לא חשבתי שאני חולת קורונה, נזהרתי מאוד ולא הייתה סיבה שאדבק. בגלל שיש לי גורמי סיכון, בעיית לב שיוצרת גם בעייה בלחץ הדם ובעיית קרישתיות, הייתי כל הזמן בלחץ שלא אדבק".

"בתחילת הקורונה, כשלא ידענו מה זה, חודשיים הסתגרתי בבית", תיארה, "בסוף השבוע לא הלכתי למסיבות כי חשבתי שאלה מהמסיבות יידבקו ואני לא - והנה, אני חולה. שום דבר כנראה לא מציל אותך. אתמול בבוקר הודיעו לי פתאום שאני חיובית".

בגלל גורמי הסיכון, הרופאים בקופת חולים מכבי החליטו לספק ללנדסמן יוגב את התרופה החדשה. "מאז אתמול אני לוקחת שלושה כדורים בבוקר ושלושה בערב. זה ממש הפתיע אותי - אתמול לא יכולתי לדבר ככה, היה לי ממש שיעול כל שנייה - עכשיו אני פחות משתעלת. הסטורציה ירדה משמעותית אתמול בצהריים ל-93%, שזה כבר מסוכן, אבל היום עלתה ל-97%. אני מרגישה הרבה יותר טוב מאתמול".

היו לך התלבטויות? בכל זאת, לא ניסו את התרופה פה בארץ.
"זה חדש, אבל הסכמתי מיד. זה כמו החיסון - זה משהו שאנחנו לא מכירים, אבל יש מי שיודע טוב מאיתנו וזה יכול לעזור לנו. ראיתי כל כך הרבה חולים קשה ואנשים שהגיעו למקומות שאני לא רוצה להגיע אליהם".