נתוני ההמתנה לניתוחים שגרתיים שנחשפו הבוקר (שלישי) ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין הם לא פחות ממכעיסים. אמנם אין מדובר בניתוחים מצילי חיים, אך גם במקרה של ניתוח להסרת שקדים או קטרקט מדובר בטיפולים חיוניים שההמתנה אליהם יכולה להוביל לסיבוכים רפואיים. "הבטיחו לתקצב את הנושא במיליון שקלים או יותר אבל זה לא קורה", הפרשן לענייני בריאות, רז רזניק מסביר מדוע הבטחת משרד הבריאות לקיצור תורים לא התממשה.   

ממבדק של ההסתדרות הרפואית עולה שזמן ההמתנה לניתוח בקע בבית החולים "קפלן" עומד על שנה, ותקופת זמן דומה גם עבור ניתוח העיניים קטרקט. בבית החולים לילדים "שניידר" זמן ההמתנה לניתוח הסרת שקדים הוא כשנה, ובמחלקת הילדים של בית החולים "פוריה" כבר תיאלצו לחכות כשלוש שנים לתור הבא. "לקח לנו כמעט שנה לקבל בכלל תור לבדיקת טרום ניתוח", מספר תמיר שוורץ שבתו ממתינה כבר שנתיים לניתוח שקדים, "זה לא ניתוח מציל חיים אבל יש לה 90% חסימה באוויר".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנאמר, נושא התורים הארוכים במערכת הבריאות נמצא בראש סדר העדיפויות של משרד הבריאות שנאבק בתופעה כדי לשפר ולייעל את המצב בשטח. הסוגיה מורכבת ונובעת מגורמים שונים, ביניהם מחסור ברופאים או בשירותים באזור גיאוגרפי מסויים. כחלק מהתכנית הכוללת לשיםור זמינות מערך שירותי הבריאות, הקצה משרד הבריאות השנה 700 מיליון ש"ח לטיפול במצב. מרבית הכסף כבר עבר לקופות החולים ולבתי החולים, שנמצאים בעיצומם בשל ההיערכות ליישום התכנית לקיצור תורים לטובת הציבור".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12