רגע לפני הסגר שייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים וצפוי להימשך כשלושה שבועות, סגן שר הבריאות, יואב קיש, הודה ב"חדשות הבוקר" כי הטיפול הנקודתי בתחלואת הקורונה שהממשלה ניסתה לבצע כשל באופן מוחלט.

"אני אומר בכנות ובכאב, ניסינו לעשות מהלכים דיפרנציאליים והם כשלו. כל סקטור נעמד על הרגליים ונלחם", אמר סגן השר קיש, "בסוף, הכנסת מנעה מאיתנו לפעול סקטוריאלית. היו גם לחצים פוליטיים בציבורים כאלה ואחרים. הציבור הפוליטי החרדי לא הפעיל לחצים? הפעיל. כל אחד נלחם כדי שרק אותו לא ייסגרו. הלוואי והיינו יכולים לטפל דיפרנציאלית במדינת ישראל, אבל כשלנו".

סגן השר סיפר מהם היעדים לסיום הסגר: "אנחנו מכוונים למספרים יותר נמוכים מ-1,000 חולים. לא יודעים להגיד אם זה ייקח שבועיים או שלושה, כנראה ששבועיים לא יספיקו. אם לא היינו הולכים לחתונות ולמסיבות נוער שמייצרות הדבקות, הולכים עם מסיכות ושומרים על ריחוק, אולי לא היינו מגיעים ל-4,000 נדבקים ביום".

לדברי קיש, בתי החולים מתקשים לקלוט עוד חולי קורונה לאשפוז: "אנחנו באירוע בריאותי קשה, שאף אחד לא יתחבא מאחורי המספרים ויגיד לי שהכל בסדר. מנהלי בתי חולים אומרים, אנחנו לא מקבלים יותר חולי קורונה אצלנו. יש בתי חולים שמרימים דגל. אם לא נעשה משהו בחגים, זה ישתולל ויפרוץ את כל המסגרות".

מערכת הבריאות קיבלה 15 מיליארד שקלים בשביל מיטות אשפוז, תקנים לרופאים ובתי חולים שדה, לאיפה הלך הכסף?
"לא את כל מה שרצינו קיבלנו. הכסף יצא להמון מקומות נחוצים. רק מערך הבדיקות, 40,000 בדיקות ביום שעלות כל בדיקה היא מאות שקלים, זה מיליארדים לכשעצמו. אם צריך - בתי חולים שדה ייפתחו, אבל אנחנו לא רוצים להגיע לזה כי אז זה אומר שחולי לב, אונקולוגיים ואחרים ייפגעו. הבעיה היא לא הכסף, הבעיה היא הצוותים הרפואיים. 2,000 רופאים נוספים גוייסו, רובם קיבלו תקנים והם נכנסים למערכת".

יש אזרחים, בעיקר צעירים, שמזלזלים בקורונה ואולי אפילו לא מתכוונים להישמע להנחיות הסגר.
"אם אותם חבר'ה 'שלא כצעקתה', עד שהם לא ייראו מתים ברחובות כמו שהיה חס וחלילה בניו יורק ובאיטליה, אם הם רוצים להדביק את כולנו, מי שייצא ויתנהג ככה - אז זה מה שיקרה. אנחנו מנסים לעצור את זה. במדינת ישראל יש ערבות הדדית והרבה מאוד אנשים מבינים שהסגר יוביל לשינוי ויעצור את המגמה".