משרד הבריאות הגדיר נוהל שלפיו חולי קורונה שעברו שתי בדיקות שתוצאותיהן שליליות יוכרזו כבריאים, אבל מה קורה כשבמשך שבועות ארוכים התוצאות לא חד משמעיות? מירי אפלבוים חלתה בקורונה לפני יותר מחודש וחצי, תסמיני המחלה נעלמו מזמן אבל בכל פעם שהיא ניגשת להיבדק התוצאה שמתקבלת שונה. אפלבוים עברה לא פחות מ-10 בדיקות קורונה.

"כבר חודש וחצי שאני מרגישה מעולה, אבל תוצאות המעבדה שונות", סיפרה אפלבוים ב"חדשות הבוקר", "חיובי, שלילי, חיובי, שלילי. לפעמים אפילו פעמיים שלילי, אבל אז יש דרישה לעשות שוב ושוב. איתרע מזלי ובדיוק ב-27 לחודש כשקיבלתי את השלילי השני שמאוד שימח אותי, יציאה מעבדות לחירות, שינו את התקנות שלפיהן צריך להיות פער של שלושה ימים בין בדיקה לבדיקה, ואילו שני השליליים שלי היו בפער של יומיים".

היום תיגש אפלבוים לבדיקה ה-11 במספר: "אני מכירה את כל צוותי מד"א, החיילים והמילואימניקים. אני מנסה לשמור על פרופורציות, שמעתי על מקרים כל כך קשים. בעלי היה מאושפז במצב קשה בשיבא במשך 15 ימים ויצא מזה בפוקס. הוא היה על סף הנשמה עם דלקת ריאות דו-צדדית, דאגתי לו מאוד במשך הימים האלה".

כמה זמן לא ראית את הילדים והנכדים?
"לא ראיתי אותם כל התקופה הזאת למעט בשיחות וידאו בזום. פעם אחת הם הגיעו עד לשער הבית ונופפו ממרחק רב מעבר לשביל. אני מתגעגעת לחבק, לנשק ולהסניף אותם. המשפחה תומכת וגם החברים, שכנים נהדרים משאירים לי אוכל ובישולים ליד השער. אני אופטימית שבקרוב החיים יחזרו למסלולם".