בעקבות הדיון בבג"ץ בנושא החוק לביטול עילת הסבירות, בליכוד מזהירים כי אם החוק ייפסל, תהיה תגובה פרלמנטרית. חבר הכנסת דני דנון אמר הבוקר: "אני מקווה שלא נגיע לשם, סומך על שיקול הדעת של בית המשפט, אבל אין בכלל מחלוקת או אופציה אחרת: במדינת ישראל מכבדים פסקי דין, נקודה. לא נראה את משמר בתי המשפט נלחם במשמר הכנסת, זה לא יקרה. כל החלטה של בית משפט תכובד".

"אבל, גם במדינה דמוקרטית אפשר להגיב על פסיקת בג"ץ. מה שיקרה זה שתהיה תגובה פרלמנטרית בצורת חקיקה. זה המבוך החוקתי שאנחנו לא רוצים להגיע אליו, לפינג-פונג של חקיקה בכנסת ודיונים בבית המשפט".

לאחר הפרסומים כי בעקבות המלצת מערכת הביטחון הממשלה תעביר לרשות הפלסטינית כלי רכב משוריינים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר איים: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמצעי לחימה למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות". ראש הממשלה הכחיש: "מאז שקמה הממשלה הזו היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד, לרשות הפלסטינית. מה שכן נעשה זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ, בממשלת בנט-לפיד בינואר בשנה שעברה, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב אחרים שהתיישנו".

חבר הכנסת דנון מתנגד להעברת נשקים לרשות הפלסטינית: "אתמול ציינו 30 שנה להסכמי אוסלו. אחד האירועים הגדולים היה 'אל תתנו להם רובים'. יש בימין רגישות לזה. אנחנו זוכרים אירועים ששוטרים פלטינים ירו על ישראלים. העובדות הן שבזמן הממשלה הנוכחית, ממשלת הליכוד, לא הועברו כלי נשק. שמעתי את ראש הממשלה אומר בצורה מאוד ברורה שאנחנו לא צריכים להעביר כלי נשק. זה רגיש מאוד".

הטענה שזה יחזק את הרשות הפלסטינית בפעולתה נגד ארגוני טרור.
"לצערי אנחנו לא רואים את הרשות הפלסטינית נרתמת למאבק ומבצעת מעצרים. הרשות נחלשת. אני לא מכריז פה על מיטוט הרשות או הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני, אבל חושב שכרגע צריכים לחשוב 100 פעם לפני שמעבירים אקדח אחד לרשות. אני לא בטוח שיש להם שליטה על מה קורה עם האקדח הזה".

בן גביר מאיים שלא יישמע למשמעת הקואליציונית. אתה מאמין שתשרדו את המושב הבא?
"אין לי ספק שהקואליציה תישאר. לא רק אנחנו, גם בציבור קצת התרגלו לאיומים של בן גביר. זו ממשלה של נתניהו בראשות הליכוד, לא ממשלה של בן גביר. לא על כל דבר יוצאים ומאיימים בפירוק הקואליציה. אנחנו לא מתרגשים מהעניין הזה. אני מציע לשרים להתמקד בעבודת משרדם, בנושא הביטחון האישי יש הרבה מאוד מה לעשות. זו הציפייה שלנו מהשרים ומהשותפים הקואליציוניים. אנחנו קוראים יותר מדי כותרות מהשותפים, כל שני וחמישי איום כזה או אחר. בואו נרגיע ונתמקד בעבודה המקצועית, צריכים לעשות יותר".

לא רק אצל השותפים הקואליציוניים, יש תחושה שיש לכם גם אגפים פנימיים בליכוד שמכבידים על נתניהו.
"יש לנו ראש מפלגה וראש ממשלה אחד. הוא מקבל גיבוי. אנחנו מפלגה דמוקרטית, לא כמו יאיר לפיד שאם מישהו מצייץ משהו מחוץ לדף המסרים הוא עף מהמפלגה. לגיטימי שיהיו דעות שונות, שיהיו ויכוחים, שנשכנע אחד את השני. התהליך הדמוקרטי הוא גם בתוך המפלגה. יש לנו בליכוד מסורת של לתמוך במנהיג. אני לא מזהה שיש שם איזושהי בעיה פנים-ליכודית. אבל, קיים שיח פנימי שלא כולם מרוצים מהתהליכים האחרונים שראינו. יש חלקים גדולים בליכוד שרוצים לקדם את הרפורמה אבל בדרך אחרת".