אמש (ב'), חילצו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שני חיילי צה"ל, שנכנסו בטעות לג'נין והותקפו שם על ידי המון זועם. הבוקר, גורמים בטחוניים משמיעים ביקורת קשה על התנהלות הצבא שהובילה לאירוע, ומזהירים מההשלכות החמורות שהיו יכולות להיות לו. הפרשן הצבאי יוסי יהושע, דיווח ב"חדשות הבוקר" כי שוטרים פלסטיניים שתועדו בסירטונים כשהם מחלצים את החיילים הישראלים, סופגים מאז אתמול איומים על חייהם ברשתות החברתיות.

"יש לצבא בעיה עם מנגנוני הביטחון של הרשות, שחוששים להיתפס בציבור שלהם כמשתפי פעולה", הוסיף יהושע. "מבחינת צה"ל, רק בשלושת החודשים האחרונים היו 23 מקרים דומים שבהם מנגנוני הביטחון החזירו יהודים שנכנסו בטעות לשטחי הרשות. שעתיים אחרי האירוע אתמול כבר הוחזרו חיילים שעמדו להיכנס בטעות לרמאללה. לא לומדים את הלקח".

תת אלוף במילואים אורן אבמן, לשעבר מפקד חטמ"ר ג'נין, הזהיר בשידור: "זה לא היה רחוק מלהיות כמו האירוע של נחשון וקסמן ז"ל. יש כאן שילוב של חוסר אחריות אישית של החיילים, שלא בדקו כמו שצריך את המסלול בווייז, עם אחריות פיקודית. אם היה תדריך מתאים, כל האירוע הזה לא היה קורה. נקודת האור היחידה היא התנהלות המשטרה הפלסטינית. בצה"ל חייבים לתחקר את מה שהוביל לתקרית הזו ולהפיק את הלקחים". 

שני החיילים שהותקפו בג'נין ממשיכים להתאושש הבוקר. אחד מהם שוחרר מבית החולים, ואילו החיילת שהותקפה עדיין מטופלת בבית החולים העמק בעפולה. במשפחתה סיפרו כי הם ערים לביקורת הציבורית על התנהלות השניים, אך מבקשים: "אל תשפטו אותם".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה' ב-06:15, ערוץ 12