המשבר בניו יורק בעקבות ההתפרצות הקשה של נגיף הקורונה במדינה הולך ומחמיר. בשבוע האחרון למעלה מ-8,000 תושבים מתו כתוצאה מהמחלה ומספר הנדבקים מתקרב ל-200 אלף. העומסים על חדרי המיון בבתי החולים בניו יורק גדולים מאוד ויש כאלה שבוחרים לעזוב את העיר ולהתרחק לאיזורים שבהם ממדי האסון קטנים יותר.

העיתונאי והמגיש יגאל רביד שמתגורר בשנים האחרונות בניו יורק בחר לעזוב ללוס אנג'לס. לדבריו, המראות ברחובות ניו יורק בלתי נסבלים. "זה פחד גדול שאי אפשר לתאר אותו במילים", סיפר רביד, "שידרנו מלחמות, פיגועים, אני מדור האיידס, אבל בפעם הראשונה בחיים ממש פחדתי. אנשים נעלמים פתאום בלי להגיד שלום ונהיה שקט. אתה רואה בלילה את האור האדום של האמבולנסים מסתובב בחלל החדר שלך, מציץ דרך החלון ורואה אנשים עם חליפות לבנות מפנים מתים".

"יש ניידות בכל בלוק, הסבירו לי שזה בגלל מגדל טראמפ ומלון טראמפ הסמוכים שהפכו ליעד מבוצר", המשיך רביד, "אישה חוצה את הכביש וניגשים אליה שוטרים כי מסתבר שהיא השתעלה שלא לתוך המרפק. אתה מוצא את עצמך כמו בזמנים אחרים בהיסטוריה שאתה לא רוצה לחשוב עליהם, בסלקציות. אתה רואה משאיות קירור עומדות בחוץ וחושב, יופי, הביאו תרופות, ואז פותח חדשות בערב ומגלה שהמשאיות האלה מובילות מתים כי אין להם מקומות בחדרי המתים יותר".

למה החלטת לארוז מזוודות ולנסוע דווקא ללוס אנג'לס?
"יש אופציות חדשות שנפתחו בלוס אנג'לס וגם קצת עניינים אישיים. חייתי פה הרבה שנים, שידרתי, עבדתי ולמדתי כאן. מעבר לכך, בקליפורניה מתחולל נס. המצב פה הרבה יותר טוב. מה שקליפורניה עשתה מבדיל אותה משאר המדינות בארצות הברית והמספרים באמת מדהימים, נמוכים יחסית לגודל האוכלוסיה. זאת בגלל הפיזור הגדול והרחב, העובדה שכולם נוסעים במכוניות פרטיות ושאנשים הרבה יותר ממושמעים".