בעקבות מקרי האלימות הקשים כנגד צוותים רפואיים, כולל המקרה החמור בבאר יעקב השבוע כשרופאה הוכתה באכזריות בפטיש על ידי מטופל, ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה כללית החל מהבוקר (חמישי) ועד מחר. במשך היומיים הקרובים יושבתו כל בתי החולים ומרפאות הקהילה. העבודה במהלך היומיים האלה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

רופאה בקופת חולים כללית בבאר יעקב הותקפה באלימות קשה באמצעות פטיש ברזל. היא נפגעה בראשה ופונתה לבית החולים תל השומר כשהיא במצב בינוני. התוקף נעצר זמן קצר לאחר מכן והובא לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה. בית המשפט האריך את מעצרו והחשד נגדו הוחמר לניסיון רצח.

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, אמר הבוקר בפתח השביתה: "זה אקט מחאה והזדהות עם הרופאה, נגד האלימות הגואה במדינת ישראל. זה לא הצעד היחיד שאנחנו עושים. במקביל, אנחנו מנהלים משא ומתן עם גורמים בממשלת ישראל כדי לקדם חקיקה וצעדים שיאפשרו לצוותים הרפואיים לעבוד בביטחון. לא יעלה על הדעת שרופאה שבאה לשרת את הציבור ולטפל בחולים, מצאה את עצמה במצב מסכן חיים. האיש הזה הגיע בשביל להרוג".

"דרשנו עמדות שיטור בבתי החולים וקיבלנו 28 עמדות כאלה ותקציב משר האוצר, אבל לצערי זה ייושם עד 2023. חייבים לזרז את זה וליישם את זה במיידית. אנחנו רוצים במרפאות הקהילה ה'אדומות', אלה שמועדות לפורענות ויש בהן יותר ויותר מקרי אלימות, לשים אנשי ביטחון בתוך המרפאות. אנחנו דורשים להקים בקהילה מרפאות שהן ייעודיות למקרים מיוחדים, של אנשים מיוחדים ואלימים, ולתת ביטחון לצוותים הרפואיים. זה לא ביטחון רק לרופאים אלא גם למזכירות הרפואיות, לרוקחים ולכל הצוות".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס לתקיפה המזעזעת בציוץ בטוויטר, "אלימות נגד רופאים לא תעבור בשקט. מי שמעז לתקוף צוות רפואי, מאיים על הבריאות של כולנו. לכן המאבק הזה הוא מאבק של כל אדם בישראל. נציב יותר עמדות שיטור, נגביר את האכיפה ונמשיך להתעקש על ענישה מחמירה. לא נתפשר על הביטחון ועל החיים של האנשים ששומרים על החיים של כולנו".

לפי עדת ראייה שנכחה במרפאה בבאר יעקב בעת התקיפה, "ראיתי את הרופאה יוצאת לכיוון הדלפק ומדממת כולה. אחריה יצא הבחור שעשה לה את מה שעשה. לא הבנתי מה קורה, ראיתי אותה מדממת וצועקת. צעקתי: 'דוקטור, תצאו מהחדרים', והם יצאו לעזרה. אחת הרופאות עזרה לה, ורופא אחר ניסה לדבר עם החשוד כדי להרגיע אותו. בינתיים התקשרתי למשטרה וגם לחצתי על לחצן המצוקה. ניסינו לדבר איתו עד שיגיעו כוחות המשטרה".

"הפטיש היה זרוק בחדר שלה, שבור אפילו. אני לא זוכרת אירועים חריגים כאלה, אלימות כזו עם דם. אני מפחדת שהוא יראה אותי מחר בחוץ ויתקוף אותי. אני לא יודעת מה יהיה ברגע שישחררו אותו".

לדברי משפחת התוקף, הם צילצלו למד"א ולמשטרה ודיווחו כי הוא ברח מהבית ומאיים להתאבד. בעקבות כך כוחות המשטרה חיפשו אותו ואיתרו אותו ליד קניון באר יעקב. במקביל, קיבלו הכוחות קריאה מקופת החולים על כך שתקף רופאה.