בסיום דיונים ארוכים וסוערים בממשלה, אושר הסגר שיחול החל מיום שישי הקרוב בשעה 14:00 בצהריים. הסגר אמור להימשך עד ה-9 באוקטובר, שלושה שבועות, ולכלול הגבלת תנועה של עד 500 מטרים ממקום המגורים, סגירת מערכת החינוך, המסעדות ועסקי המסחר, צמצום התחבורה הציבורית והגבלות התקהלות מחמירות.

זאב אלקין, השר להשכלה הגבוהה ולמשאבי המים, הצביע בישיבת הממשלה נגד הסגר. "דבר מאוד משמעותי הפריע לי ולכן הצבעתי נגד", הסביר אלקין ב"חדשות הבוקר", "ביקשתי ולא קיבלתי מגמזו ומאנשי הצוות שלו תשובות ברורות לגבי אסטרטגיית היציאה, היעדים שאחריהם נוכל להפסיק את הסגר. מספר חולים, מספר חולים קשים, מספר מונשמים, לאן רוצים להגיע? אני מצפה מגמזו ומצוותו לשים יעדים ברורים ולקחת אחריות עליהם".

השר אלקין פירט על ההשלכות הכלכליות הצפויות כתוצאה מהסגר: "משרד האוצר הניח בפנינו חמש חלופות שונות. בהצעה הראשונית שהובאה בפנינו, העלות הכלכלית של הנזק הייתה 30 מיליארד שקלים. בסוף הצבענו על סדר גודל של 10 מיליארד שקלים, לפי הערכות משרד האוצר. שר האוצר פעל בנחישות והצליח לרכך את הסגר למתכונת הכלכלית הנכונה, לכשליש מהנזק שתוכנן מלכתחילה".

יש לך הסבר למה פרופ' גמזו נמנע מלתת תשובות על סיום הסגר?
"כשלא שמים לך מספרים, אחר כך אף אחד לא אחראי. אמרתי בדיון שאני מוכן ללכת אפילו על צעדים חריפים יותר, אבל ציפיתי מגמזו ומאנשיו לתשובות יותר ברורות וחדות. קיבלתי נתונים על הכלכלה, אבל על הבריאות לצערי לא קיבלתי. ברור שהסגר יימשך לפחות עד סוף שמחת תורה, אבל אף אחד לא יודע להגיד האם אחרי שמחת תורה נצא מהסגר ומהו הקריטריון לכך".

מה לגבי תיירות הפנים? אתם מאפשרים לטוס לבית מלון בקרואטיה, אבל לא לצימר ביסוד המעלה.
"זאת ההחלטה, גם אני נפגע ממנה, תיכננתי חופשה באילת בסוכות עם המשפחה והיא כמובן תתבטל. אני מבין את ההיגיון פה, כשאתה יוצא לחופשה במדינה ירוקה אתה לא פוגש שם חולים כמו במדינה אדומה כמו שלנו. הגענו למספרי חולים כאלה, שאתה פחות בסיכון כשאתה בחו"ל מאשר בחופשה בארץ".