תשעה ימים לתום המנדט של נתניהו להרכבת ממשלה והמגעים להקמת ממשלת בנט-לפיד נמשכים במרץ. לפי הרכב הממשלה המסתמן כרגע - בנט יכהן כראש ממשלה, לפיד כשר החוץ וראש ממשלה ברוטציה, גנץ שר הביטחון, סער שר המשפטים וליברמן שר האוצר. מי שלפי שעה לא יקבלו תיקים בכירים הם חברי הכנסת ממרצ והעבודה.

סגן הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת ממרצ, יאיר גולן, מי שעתיד לשבת בממשלה תחת בנט, שוחח עם נסלי ברדה ב"חדשות הבוקר" ולא הביע התלהבות מהאפשרות שבנט יקבל את ראשות הממשלה. "לא מבין את השבחים המורעפים על בנט. הוא קיבל בסך הכל שבעה מנדטים. אם האיש הזה יהיה ראש ממשלה, זה עוד עדות לכך שמשהו השתבש אצלנו בחיים הפוליטיים - לא יותר מזה", טען גולן.

"אנחנו צריכים להתחיל במסע לתיקון ישראל, ואי אפשר להתחיל במסע כזה מבלי שנתניהו יוצא מבלפור", המשיך גולן, "הדמות המושחתת והמאיימת שלו משתקת את המערכת הפוליטית הישראלית ומחרבת את המדינה. אחרי שנעשה את זה, נצטרך לבלוע צפרדע - ובנט יצטרך לבלוע קרפדה, כדי לשבת ביחד. אבל, לא נעשה את זה בכל מחיר".

ובינתיים אתם מקשיחים עמדות ודורשים תיקים בכירים, אחרת תפוצצו את האפשרות לממשלת שינוי.
"אין שום איומים. לא נעשה את זה בחמדה ולא מתוך השתוקקות לראות את בנט ראש ממשלה, אבל נדע להתפשר. תידרש פה פשרה מכל השותפים הקואליציוניים. זה לא פשוט להקים ממשלה כזאת ולעצב לה קווי יסוד, זה דבר מורכב ביותר, אבל אנחנו מוכנים למשימה הזאת".

נפתלי בנט
יושב ראש ימינה, נפתלי בנט

אתה דורש תיק לעצמך?
"אני לא קיבלתי שום תיק ואני לא נמצא במגעים עצמם. אני כן רוצה להגיד דבר נורא פשוט - אם רוצים להקים ממשלה מחר בבוקר, מנסור עבאס וגדעון סער צריכים להגיד 'אנחנו תומכים ביאיר לפיד'. הוא ראש המפלגה השנייה בגודלה, האלטרנטיבה הטבעית היחידה לנתניהו. ככה מקימים ממשלה עם 61 חברי כנסת ושלום על ישראל. לא מבין את הסיפורים האלה, כן בנט, לא בנט, ראש ממשלה חלופי. מי צריך ראש ממשלה חלופי? זה מצב בלתי יציב בעליל. יש 61 מנדטים שמתנגדים לנתניהו, בואו נקים ממשלה".

נגיד ותוקם ממשלת אחדות, כמה ימים היא תחזיק בכלל?
"הכל תלוי בדבר אחד - אם ניגשים לממשלת אחדות מתוך כוונה אמיתית לייצב את הממשל ולטפל בבעיות הכי בוערות של ישראל, אפשר לעשות יופי של עבודה. אבל אם רוצים להשתמש בממשלה הזאת כעוד מכשיר פוליטי לקידום אישי, זה יתרסק".