ראשי הערים הגדולות: תל אביב, באר שבע, חיפה, רחובות ועוד רבים נוספים, בחרו שלא לפתוח הבוקר (ראשון) את בתי הספר בניגוד להחלטת הממשלה שאיפשרה לחדש את הלימודים בכיתות א'-ג' וי"א י"ב. זאת, בטענה שמדובר במהלך לא אחראי ומסוכן ושמוסדות החינוך לא ערוכים כנדרש לחידוש הלימודים.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' יורם לס שמבקר בחריפות מתחילת המשבר את התנהלות משרד הבריאות וטוען שהבהלה בציבור מוגזמת, תקף את ראשי הערים על החלטתם. "תכניסו טוב טוב לראש - המחלה לא פוגעת בילדים. אפס סכנה לילדים מתחת לגיל עשר", טען פרופ' לס ופנה לכרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן שישב בפאנל: "למה לא לשלוח את הילדים? למה שאמה מפחד? כי שטפו לך את המוח. אפשר לחזור בנחת ללימודים".

"הם יצאו מדעתם", המשיך פרופ' לס, "לפי הנתונים הבעיה היא נפשית, צריך לעבור מהפקולטה לרפואה לפקולטה למדעי החברה, שם בודקים היסטריה של ההמון והשפעת הרשתות החברתיות. בתקופת השפעת לא פחדת, שלחת את הילד שלך. במגפת השפעת שלא מעניינת אף אחד ובמחלות דמויות שפעת מתים בישראל 1000 אנשים כל שנה. מהקורונה מתו 230. כל ילד יודע ש-1000 זה יותר מ-230, אז מה הפסיכוזה הזאת? אנשים השתגעו".

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, אמר שחייבת להיות הדרגתיות בחזרה לשגרה.
"יש פה תרופה שהורגת את החולה. זה קורה לפעמים ברפואה כשנותנים תרופה לחולה קשה והיא הורגת אותו בטעות. פה החולה לא קשה. אולי צריך להגיד את זה עשר פעמים: ילדים לא חולים ויש שאומרים שגם לא כל כך מדביקים. ההורים שלהם גם כן צעירים, אז זה לא יקרה. צריך לשים את הפחד בצד".