נעמה יששכר, בת 25 מתל אביב, עצורה בכלא הרוסי כבר ארבעה חודשים. יששכר נתפסה בשדה התעופה במוסקבה בדרך מהודו לישראל עם תשעה גרם של סם הג'אראס, חשיש הודי, בתיקה. משפחתה של יששכר משקיעה בימים אלו מאמצים רבים בניסיון לקדם את שחרורה. יפה, אמה של נעמה, סיפרה בראיון לחדשות 12: "התובע החליט שהיא הבריחה את הסמים, למרות שכולם יודעים שהיא לא. הדברים מתקדמים כאן מאוד לאט".

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה, התראיינה ב"חדשות הבוקר" ממוסקבה וסיפרה בדמעות על המצב הקשה של אחותה: "המצב שלה לא טוב, היא ארבעה וחצי חודשים בכלא הרוסי בלי תנאים כמו האסירים האחרים. היא קיבלה רק ארבעה ביקורים ושני טלפונים מאמא שלי בכל החודשים האלה. מתייחסים אליה כאילו היא הפושעת הכי נוראית ברוסיה, ובשורה התחתונה היא לא סוחרת סמים".

נעמה יששכר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12)
התכתבות הוואטסאפ של נעמה יששכר וחברתה שלי נווה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12

גולדברג טענה שהסמים שנמצאו בתיק של אחותה היו מיועדים לשימוש אישי: "אם רוצים להאשים אותה במשהו, שיאשימו אותה בשימוש עצמי. בלתי אפשרי שהיא הייתה יכולה לסחור בסמים, הם אף פעם לא היו עליה, זה היה בתיק שהיה בבטן המטוס ומיועד לארץ, אז איך? היא לא ידעה גם שזה בתיק שלה. היא טיילה בהודו שלושה חודשים, הייתה בכל מיני הוסטלים ועם כל מיני אנשים. הטעות שלה הייתה אולי לא לנקות את התיק כמו שצריך כשעוזבים".

מה מצבה המשפטי כרגע?
"המשפט שלה עוד שש שעות, ואם מאשימים אותה בסחר זה עד עשר שנים שהיא יכולה לשבת בכלא. מסכנה, על סחר שהיא לא עשתה, על תשעה גרם שבכלל לא היו עליה. המדינה אומרת שהידיים שלה קשורות, שהם רק יכולים לעזור עם יותר ביקורים ויותר טלפונים. זה לא עוזר לנו, אנחנו צריכים שהמדינה תתערב ותוציא את אחותי מהכלא ומרוסיה. כמו שהיא שירתה את המדינה שלוש שנים בצבא, שהמדינה עכשיו תילחם בשבילה ותחזיר אותה הביתה. זה לא בסדר, הם צריכים להילחם יותר חזק בשבילה".

חברתה הטובה של יששכר, שלי נווה, התכתבה איתה בוואטסאפ במהלך הרגעים הדרמטיים בשדה התעופה במוסקבה: "היא הייתה סופר מופתעת. היא נחתה כבר במוסקבה, חיכתה בקונקשן ארבע שעות, כלום לא קרה, הכל כרגיל. ברגע שהיא באה לתת את הכרטיס ולהיכנס למטוס, בא שוטר, הביא אותה בשביל צדדי, פתח לה את התיק ופיזר לה את כל הדברים על הרצפה. היא עברה שם השפלות".

נעמה יששכר (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12)
צילום: מתוך "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, קשת12

מה היא סיפרה לך באותם רגעים?
"היא הייתה בהלם, לא הבינה מה קורה לה. היא כתבה שמצאו לה את החומר ושהיא לא יודעת מה קורה מעכשיו, שעושים עליה חיפוש רציני, שהיא מפחדת ומרגישה שעוד רגע היא הולכת למות. היא נכנסה שם לחרדה של שלושים שעות".

מה את יודעת על התנאים שהיא מוחזקת בהם?
"בעיקר הקושי שלה בגלל שהיא לא דוברת את השפה, כל הבחורות שם מדברות רוסית ויש שם באמת בחורות רציניות שיושבות בכלא כי הן קיבלו שנים. הן מנסות להפיל אותה ולשאול אותה שם כל מיני דברים, היא נורא מבודדת ולבד".

תגובת משרד החוץ: "מרגע היוודע דבר מעצרה של הגב' נעמה יששכר בשדה התעופה במוסקבה עומדת קונסולית ישראל במוסקבה בקשר עם נעמה ומשפחתה. נעשו מספר פעולות חריגות ופניות לדרגים בכירים ברוסיה על מנת לסייע לנעמה. הרוסים הבהירו כי מדובר בעבירה פלילית המחייבת הליך משפטי בהתאם לחוק הרוסי".