תושב אשדוד בן 23 נעצר באחרונה בחשד שהתחזה באינסטגרם לנערה בת 12 וקבע פגישה עם קטין. לפי החשד, בן ה-23 יצר קשר עם ילד בן 12, שלח לו סרטונים בעלי אופי מיני והציע לו להיפגש בפארק. הקטין עירב את הוריו ואלו יצרו קשר עם המשטרה. כוחות משטרה סמויים המתינו לחשוד במקום שבו קבע להיפגש עם הקטין ועצרו אותו אחרי שברשותו נמצאו קונדומים וסכום כסף שאותו הבטיח לשלם לקטין בתמורה ליחסי מין. בימים הקרובים תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד החשוד בגין פדופיליה.

ע', אמו של בן ה-12 שהתכתב עם הפדופיל, סיפרה ב"חדשות הבוקר" כיצד התעורר החשד הראשוני שלה: "לפני כמה שבועות ראיתי שהבן שלי מתכתב עם נערה בפלאפון. אחרי כמה ימים הוא בא ואמר שהוא רוצה להיפגש איתה ועם עוד כמה חברים בפארק. אבא שלו לקח אותו לפארק, חזר הביתה ואמר לי שמשהו לא היה נראה לו טוב בפארק. 'תיכנסי לאינסטגרם של הילד, תראי שהוא באמת מעלה תמונות מהפארק ושהכל תקין', אמר".

וכשעשית את זה, מה גילית?
"ניסיתי להיכנס לאינסטגרם של הילד והייתי חסומה. זה לא קורה בדרך כלל. בעלי התקשר לילד ושאל אותו איפה הוא ושמע אותו רץ. הוא אמר, 'אבא, אני בא הביתה, אספר לך בבית'. הילד הגיע הביתה מבוהל, אמר שהוא כבר כמה ימים מדבר עם ילדה בטלפון ושהם קבעו להיפגש בפארק. הוא סיפר, 'כשהגעתי לפארק שאלתי אותה איפה היא והיא כל הזמן אמרה לי, הנה אני מגיעה, תעבור מהספסל הזה לספסל ההוא, תלך לצד הזה, תבוא לצד ההוא. הרגשתי שמשהו לא תקין פה, נבהלתי והתחלתי לרוץ הביתה'".

ע' סיפרה כי עברה על ההתכתבות של בנה ואותה "נערה בת 12" והזדעזעה. "פתחתי את האינסטגרם וקיבלתי חושך בעיניים. בזמן שאנחנו עוד מדברים עם הילד ומנסים להבין מה קורה, קיבלתי הודעה, 'כשאתה נכנס למקלחת תשלח לי תמונה שלך'. ישר אמרתי לבעלי, זה פדופיל, משהו פה לא תקין. בבוקר הגעתי לתחנת המשטרה, ניגשתי לחוקר ומשם הדברים התגלגלו. אני שמחה שתפסו אותו".

איך הבן שלך מתמודד עם החוויה הלא נעימה הזו?
"הוא בסערת רגשות מאוד גדולה, זה לא פשוט. אנחנו חווים משבר כמשפחה. זה גיל כזה של בושה, 'מה, נפלתי לפדופיל?'. אנחנו משתדלים להסביר לו שזה היה מאוד בוגר מצידו להבין שהסיטואציה הייתה לא בריאה ולא נכונה בשבילו, ושזה דבר נכון שהוא הרים את הרגליים, ברח ובא הביתה לספר".

אחרי שדבר כזה מתגלה, מה אומרים לילד כשמנהלים איתו שיחה?
"יומיים הוא ממש בכה, היה לו קשה עם הידיעה שהוא היה במצב כל כך מלחיץ. עשינו איתו הרבה שיחות, ניסינו לעודד אותו ולהגיד לו כמה זה חשוב לא לדבר עם מי שאתה לא מכיר, גם אם הוא שולח לך תמונות של חברים שלך ואומר לך שהוא מכיר את החברים שלך. אם אתה לא מכיר את הבן אדם, תחסוך את זה ממך".

מה המסר שלך להורים אחרים?
"לעקוב אחרי כל דבר שהילד עושה, גם אם הוא אומר שאת אמא קרציה וחופרת. לעבור ולבדוק את ההודעות שהילדים מקבלים בטלפונים וברשתות החברתיות, עדיף לעשות את זה מאשר להגיע למצב שאני הגעתי אליו, שנאלצתי לשמוע שפדופיל מדבר עם הבן שלי".