בג"ץ עתיד לפרסם בימים הקרובים את הכרעתו בשאלה האם דרעי יוכל לכהן כשר למרות הרשעתו החוזרת. ח"כ  דני דנון מהליכוד אומר הבוקר כי במידה ויוחלט כי דרעי לא יוכל לכהן כשר, נתניהו יקיים את החלטת בית המשפט בשלב ראשון ויפנה תהליך חקיקה מזורז כדי להשיב את דרעי לתפקידו.

"אני מקווה שבית המשפט העליון לא יתערב בסוגיה הזאת, אבל במידה וכן, אנחנו נמלא את הפסיקה שלו - לא נערער עליה", אומר דנון, "לאחר מכן יש לנו את הכלים הפרלמנטריים להגיב, אבל נעשה את זה בצורה רגועה. אתמול היו אמירות לא נכונות של חלק מהחברים בש"ס. אנחנו כמובן בשלטון, אם נרצה נוכל בהחלט לקדם חקיקה שתסלול חזרה את הדרך של דרעי לממשלה".

אומרים שזה סיפור שייקח זמן.
"זה לא יהיה בן לילה, אבל ראיתי בכנסת שעושים דברים יותר מהר כשיש רצון פרלמנטרי. בסופו של דבר אנחנו כן נוודא שרצון הבוחר יבוצע ודרעי יחזור לממשלה".

מה זה משנה מה תהיה הפסיקה? האמירה היא ברורה.
"אנחנו נסלול את הדרך לחזרתו של דרעי לממשלה, אבל אני חושב שהתגובה כן חשובה. גם אם תהיה פסילה של בית המשפט העליון לא צריך לצאת פה בהצהרות ואיומים - פשוט לעשות את מה שאנחנו רוצים ומאמינים בו".

בוא נדבר על התוכנית המשפטית של לוין.
"במהות אני תומך ברפורמה, אבל מניסיוני בכנסת כשאתה נכנס למהלך של חקיקה אתה לא יוצא בדיוק עם אותה תוצאה, לכן התהליך הוא חשוב. אני בעד לשמוע ולא לתת תחושה שאנחנו עושים משהו במחטף כי זה לא נכון - אבל לא להתקפל ולחזור אחורה. יהיו שינויים, אנחנו לא נדון עכשיו איפה, מתי וכמה, אבל ככל שנקדיש יותר זמן לדיונים הרפורמה תישאר לאורך זמן וזה מה שאנחנו רוצים. אנחנו לא רוצים שאם לא נהיה בשלטון יבוא משטר חדש ויחליף את זה בן לילה".

למה שיבוא משטר חדש ויחליף את זה בן לילה?
"צריך להגיד את האמת: כרגע יש שינוי של המטוטלת, הרגשה של הציבור שבחר בנו ושלנו שבית המשפט הגזים ולקח כוח שלא שייך לו. כרגע אנחנו מבצעים תיקון שצריך להתבצע - הוא מחויב במציאות".

אתה היית שגריר ישראל באו"ם, התעטפת בכוח של בית המשפט העליון, מה העמדה שלך פה?
"כמובן שהמעמד של בית המשפט העליון הוא חשוב, וגם אחרי הרפורמה המעמד שלו יישאר. אני לא קונה את כל ההפחדות שמשדרים מדי בוקר, אבל אני חושב שמה שקרה שנים האחרונות שבית המשפט התערב איפה שהוא לא צריך להתערב. הכל עניין של איזונים".

איפה טעית ברמה הפוליטית? בסוף נשארת מחוץ לממשלה.
"אני חושב שהבחירה שלי הייתה נכונה אני באתי לעשות ואעשה דברים מתוך הכנסת".

הצהרת "או זה או כלום" ובסוף כל מי שעשה את זה נשאר בחוץ. 
"אני לא איימתי אבל  כן חשבתי בצורה מאוד ברורה שעדיף לא להיות שר לענייני מים חמים או מים קרים אלא להישאר חבר כנסת פעיל. זאת הייתה התחושה מההתחלה ולצערי אנחנו קיבלנו תיקים זוטרים מאוד. זאת מציאות שאנחנו מתמודדים איתה אבל אני בטוח ביכולותי לשנות. מילה אחת על אירוע חאן אל-אחמר: תוך עשרה ימים המדינה צריכה להגיש תגובה לפינוי חאן אל-אחמר ואני מקווה וקורא לחברי מהממשלה לא למצמץ ולפנות את היישוב הלא חוקי הזה".