על רקע יציאתה הצפויה של ארצות הברית מסוריה, התקרית הבטחונית הלילה בגולן, מבצע "מגן צפוני" והאיום של חמאס לחדש את האש בדרום, התראיין הבוקר (שני) שר הביטחון לשעבר, חבר הכנסת אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) ב"חדשות הבוקר". בראיון מביתו שבנוקדים, אמר ליברמן לניב רסקין כי האיום בדרום היה צריך לעמוד בראש סדר העדיפיות, לפני המנהרות בצפון, וענה ישירות להתבטאות של הרמטכ"ל  רב אלוף גדי איזנקוט, שקרא אתמול לקחת בפרופורציות את יציאת צבא ארה"ב מסוריה.

"חייבים להגיב לתקרית בגולן", פתח ליברמן בהתייחסות לאירוע הלילה בגבול סוריה. "חיזבאללה מתאמץ בגזרה הזו. כבר אין הברחות נשק, מעבירים הכל במטוסים אירניים דרך שדה התעופה של ביירות. אני דווקא כן מציע להפריז בחשיבות יציאת ארה"ב מסוריה", הגיב ליברמן ישירות לדברי הרמטכ"ל.

"היינו צריכים לטפל קודם בחמאס ואז בצפון", התייחס השר לשעבר לסדר העדיפיות הנכון לתפיסתו. "מהדרום נשקפת סכנה מיידית ומוחשית בניגוד לצפון. מה שראינו ביו"ש הוא תוצאה של כניעה לחמאס בדרום. כבר בחודש יולי היינו צריכים להנחית מכה על חמאס בעזה".

"בלילה טרפדו בקבינט ובבוקר שאלו על הנייה"

השר לשעבר נשאל מדוע בתקופת כהונתו הבליגה ישראל בעימותים מול חמאס בדרום והשיב. "ניסיתי לשנות את המצב מבפנים וכשדעתי לא התקבלה, לא נדבקתי לכסא. גם שר הביטחון של טראמפ פעל כמוני". הוא נשאל גם על אמירותיו על חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, וההתבטאות שיוחסה לו על השוואה בין אלופי המטכ"ל לאנשי 'שלום עכשיו'. "אלה שבלילה טרפדו מהלכים בקבינט הם ששאלו בבוקר מה עם הנייה. מי שהדליף את האמירה עם שלום עכשיו עיוות הכל".

בכל הקשור לעניינים הפוליטיים תקף ליברמן את הממשלה אותה עזב. "אני אזרח מוטרד, הממשלה לא מתפקדת. צריך בחירות כמה שיותר מהר לטובת המדינה. הסקרים הלא מחמיאים לישראל ביתנו? הם לא משקפים את המצביעים שלנו. יש לי סקרים אחרים". על חקירות נתניהו אמר ליברמן: "צריך לתת לראש הממשלה להוכיח את חפותו ואני מאחל לו שייצא זכאי. גם אם יהיה כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר כי זו תהיה הפיכה פוליטית, הממשלה תתפזר. למען אמון הציבור והיוקרה של ישראל בזירה הבינ"ל אני מקווה שנתניהו ייצא זכאי".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12