חבר הכנסת גדעון סער מכחיש הבוקר כי ניסה לאסוף 61 חתימות כדי לקבל את המנדט להרכבת ממשלה מנשיא המדינה. בראיון ל"חדשות הבוקר" אומר סער כי מדובר בטענות שקריות והוסיף כי אמש חתם על טופס תמיכה בנתניהו בניסיון נוסף להקים ממשלה.

"אין בכלל שאלה למי הולכות החתימות, כל עוד יושב ראש התנועה הוא בנימין נתניהו", אומר סער, "גם אני חתמתי, מיד כשהתבקשתי אמש על ידי סיעת הליכוד. אשמח אם בשבועיים הנוספים נתניהו יצליח להרכיב ממשלה, אם כי בכנות אני לא רואה איך זה קורה. לטמון את הראש בחול זה מנהג של בת יענה, לא מנהיגות. צר לי שחבריי לא נותנים כתף להצלת התנועה".

"כל אלה שמשתלחים בי רוצים להגיע להנהגה, רוצים להיות במקומי, אבל אין להם אומץ לעשות מעשה", הוסיף סער, "להנהגה לא מגיעים חסרי חוליות, מנהיגות מחייבת אומץ. אלה שמשתלחים בי עושים זאת על רקע אישי ולא מציעים אלטרנטיבה. כל אדם שחושב שיש לו פתרון למנוע בחירות שלישיות, שהן טירוף מערכות, בבקשה, שיציג את הפתרון".

בינתיים אין אפילו תאריך לפריימריז, ראש הממשלה מנסה למסמס אותם?
"לפני שבוע יושב ראש הליכוד סיכם עם יושב ראש מרכז הליכוד שתוך שישה שבועות יתקיימו הפריימריז, בנוסף לכך לא נשללה האפשרות לקיים פריימריז בזק כפי שראש הממשלה עצמו הציע בשלושה באוקטובר. לצערי, מאז ממסמסים את העניין. אי קיום פריימריז בזק זה לא עונש עבורי, אני בכל מקרה אתמודד, אלא עונש עבור אזרחי ישראל שייאלצו ללכת לבחירות שלישיות וישלמו עליהן בקיצוצים חריפים בשירותים החברתיים וגם במיסים נוספים".

יש תרחיש שבו לא יקבע בכלל תאריך לפריימריז?
"אין תרחיש כזה. אם יתקיימו בחירות שלישיות, יושב ראש מרכז הליכוד יקיים ישיבת מרכז ויהיה תאריך לפריימריז. הפריימריז יתקיימו, אבל בשעה שלא ניתן להציל את מדינת ישראל מבחירות שלישיות, שהן מסוכנות לשלטון הליכוד".

אם גם בבחירות הבאות נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, אתה מעריך שהוא יצליח להגיע ל-61?
"לצערי לא. שני סקרים מסוף השבוע הראו שאם אני עומד בראש הליכוד, גוש הימין גדל. וזה עוד לפני שהתחלתי במירוץ. המציאות היא ברורה, ראש הממשלה חסום בציבורים גדולים מאוד שאני יודע איך להגיע אליהם, לכן אין לי שום ספק שאם נלך לבחירות פעם נוספת בראשות נתניהו, אנחנו עלולים להפסיד את השלטון".