חבר הכנסת עידן רול ממפלגת יש עתיד, עורר אתמול (שלישי) סערה גדולה בעקבות ציוץ שנוי במחלוקת. "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים", צייץ רול, "לכן, אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".

הקריאה להפר את הנחיות הממשלה עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. שר הביטחון לשעבר ויושב ראש ימינה נפתלי בנט קרא ליושב ראש יש עתיד יאיר לפיד להתנער מדבריו של רול וטען כי מדובר בקריאה לאנרכיה, יועז הנדל מדרך ארץ צייץ "ממלכתיות נוסח יש עתיד" וגם נשיא המדינה ראובן ריבלין גינה: "קריאות לאי ציות פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, הזהרו בדבריכם".

רול ביקש להסביר הבוקר את כוונותיו. "אני לא קורא למרד, ברור שצריך לציית להנחיות. מצר אם הדברים שלי הובהרו אחרת", אמר ב"חדשות הבוקר" והמשיך לתקוף את הממשלה: "אי אפשר שהממשלה כל היום תאשים את הציבור. 'אנחנו בגל השני כי לא הייתם ממושמעים', 'אנחנו ניכנס לסגר'. חמישה חודשים אנחנו במשבר, לא הייתה תוכנית אופרטיבית אחת איך יוצאים מהבוץ הזה. ראש הממשלה מאשים את גנץ שבגללו יהיה סגר, גנץ אומר שזה לא באשמתו. חברים, הציבור בקריסה כלכלית, שימו את קרבות האגו בצד".

"תתחילו להראות שקיפות ולתת הסברים ונימוקים להחלטות", דרש רול, "אל תאיימו 'יהיה סגר', אלא תגידו, 'אם תעשו אחת, שתיים, שלוש, לא יהיה סגר'. ואם כן יהיה סגר, תראו לנו, 'זאת התוכנית שמבטיחה שככה נימנע מסגר שלישי'. אנשים צריכים לדעת אם הם קמים בבוקר לפתוח את העסק ואם הילדים שלהם יילכו לקייטנות. לא יכול להיות שהחלטות מתקבלות בדקה התשעים בחוסר אחריות ובחוסר הסברים".

מהדברים שכתבת אפשר להבין שאתה קורא לאנרכיה, למרי אזרחי.
"אני מגנה אלימות מכל סוג שהיא. הפגנות לא יכולות להיות אלימות, כי ההפגנות מוצדקות והאלימות לוקחת מהן את הלגיטימציה. הציבור צריך לדרוש תשובות. רוצים שנסגור את העסק שלנו ונסתכן באיבוד הפרנסה סופית לעשרות שנים? תגידו לנו למה סוגרים את העסק. אנשים משלמים מיסים כל החיים מתוך הבנה שברגעי משבר יתמכו בהם. ראש הממשלה צריך להפסיק להאשים את הציבור ולמנות פרויקטור. העם זועק".