מלאכת הרכבת הממשלה הולכת ומסתבכת: על אף שהוצעה לו פשרה, בצלאל סמוטריץ' ממשיך להתעקש על תיק הביטחון. בתוך כך, בליכוד גוברות הקריאות להשאיר את שלושת התיקים הגדולים: ביטחון, אוצר וחוץ בידי המפלגה ולא למסור אותם לשותפות.

דוד ביטן התראיין אמש ל"פגוש את העיתונות" והזהיר: "כמו שנתניהו הלך נגדי - אני יכול ללכת נגדו. זה היה לא לעניין שנתניהו לא תמך בי בפריימריז. אם ביבי רוצה להתנהג כמו שהתנהג לסער - זו בעיה שלו, לא נוותר בעניין הזה. החלוקה צריכה להיות הוגנת. המשא ומתן לא מתנהל טוב, לוותר על תיקים בכירים זו השיטה הכי גרועה שיכולה להיות".

חבר הכנסת מהליכוד בועז ביסמוט התייחס הבוקר לקשיים במשא ומתן מול סמוטריץ': "הוא רוצה למקסם את ההישג שלו בבחירות, אבל מה לעשות - לליכוד היה הישג גדול יותר ולכן כל אחד אמור לקבל על פי חלקו. במשאים ומתנים יש נטייה למשוך את זה עד הסוף, עד הפנדלים. עובדה שסמוטריץ' לא טס לניו יורק ורוצה להתקדם. אנחנו נתקדם, כי לא נעים להגיד - אין אופציה אחרת. חבלי לידה לא מונעים תינוק נפלא".

"הייתי רוצה שכל התיקים יישארו אצלנו. אמרנו במהלך הקמפיין שתיקי הביטחון, האוצר והחוץ יישארו בידי הליכוד. אין שום סיבה בעולם שמפלגה עם 32 מנדטים תיתן לסמוטריץ' עם שבעה. ההיגיון אומר שתיק הביטחון יישאר בידי הליכוד, וכך יהיה".

היה ראש ממשלה עם שישה מנדטים, למה שסמוטריץ' לא יהיה שר הביטחון?
"היה ראש ממשלה עם שישה מנדטים ושר ביטחון עם חמישה. עידן הטרלול הזה מאחורינו. העם אמר את דברו, תוצאות הבחירות ברורות - תהיה לנו ממשלת ימין על מלא, השותפים מכירים היטב אחד את השני. קראתי על האפשרות של בחירות מספר שש. לך תסביר לבוחרים בחירות מספר שש, סמוטריץ' מבין את זה. הבוחרים של סמוטריץ' מצפים ממנו לעבוד בממשלה תחת נתניהו. הוא אף פעם לא דיבר לפני הבחירות על תיק הביטחון. תיק הביטחון יישאר בידי הליכוד".

מה עמדתך לגבי תיק החוץ? בעד לתת לרון דרמר?
"אני מכיר היטב את דרמר, אני שומע את הטיעונים. שמעתי את ביטן, יש לו טיעון משלו, אבל בסופו של יום אנחנו רוצים שתהיה לנו ממשלה מצוינת. דרמר הוא איש מקצוע מעולה, לי באופן אישי אין שום בעיה עם זה".

מה חשבת על מה שאמר ביטן?
"זה מייצר כותרת, לא מייצר אירוע. התנועה שלנו דמוקרטית, אתה מבקר ונשאר בחיים. במפלגות אחרות זה לא קורה, אנשים ביקרו ומצאו את עצמם במקומות אחרים. בסיעת הליכוד אנחנו מלוכדים. בתנועה אתה נותן חשבון לקהל שלך, למתפקדים. המתפקדים רוצים סיעה מלוכדת. תוציא קיטור אם אתה רוצה, אבל נשארים ביחד".

ביטן אמר בפירוש שיש סיעה בתוך הליכוד - הוא, אמסלם וכ"ץ.
"יכול להיות שאנשים משתפים פעולה, חושבים אותו הדבר, אבל סיעת הליכוד נשארת סיעה אחת. החבר'ה האלה הם אנשי תנועת הליכוד שמאוד רוצים להצליח, לא הכל זה חשבונות אישיים. אלה אנשים אחראיים והליכוד תישאר סיעה אחת".

שר האוצר ליברמן אמר שדיבר עם אנשים בליכוד ושהממשלה שלכם מתכוונת להחליף את היועמ"שית והרמטכ"ל.
"אני מבין שלשר האוצר מאוד משעמם והפך לפרשן לענייני הליכוד. זה קצת מצחיק. מרוב שעמום או בגלל כשלונו במשרד האוצר, הוא החליט לעשות לנו סכסוך בתוך הליכוד. זה לא יילך לו, זה פשוט מגוחך".

איזה תפקיד תרצה בממשלה?
"אני בפוליטיקה כמה חודשים בסך הכל. באתי לפוליטיקה כדי לסייע, לא כדי להפריע. סומך על נתניהו שייתן לי תפקיד שתואם את כישוריי".