מחאת העדה האתיופית שככה מעט ביממה האחרונה, אך בימים שקדמו לה נרשמה שורת תקריות אלימות, כשהאירוע החריג מכולם הוא זה שאירע בצומת עזריאלי בתל אביב. נהג רכב שפרץ את מחסום המפגינים וניסה לחצות את ההמון, הותקף באלימות. לטענת המשטרה, אם הוא לא היה מחולץ על ידה ייתכן שהאירוע היה מסתיים בלינץ'. לאחר שחולץ, הוצת רכבו על ידי המפגינים.

בשיחה עם הפרשנית לענייני משטרה עדי מאירי, סיפר הנהג על שאירע באותו ערב: "בן אדם שקופץ לך על האוטו ושובר לך את השמשה הקדמית, זה אדם שהוא לא במצב שפוי. לחצתי על הגז רק אחרי שהבחור טיפס לי על האוטו והתחיל לשבור לי את השמשה. הבנתי שזה לא הולך להיגמר טוב".

עוד הוסיף הנהג כי, "אם הייתי נתקע בשטחים בסיטואציה כזו, אז הייתה קמה צעקה, למה לא לחצתי על הגז ודרסתי אנשים. היה שם כאוס לא נורמלי, החבר'ה שם חטפו מכות רצח ולא הפעילו אלימות כלפי המפגינים. כשחילצו אותי, שלפתי את עצמי מהאוטו ופתחנו בריצה לכיוון משרדי הממשלה. זה הרגע שבו נשמתי לרווחה והבנתי שאוקיי, זה נגמר".

רפ"ק יניב וולווביץ', קצין אמ"ן במרחב ירקון הוא אחד השוטרים שחילצו את הנהג. לדבריו, אין ספק שאם הנהג לא היה מחולץ מהרכב, האירוע היה מסלים אפילו יותר. "אם לא היינו מחלצים אותו, האירוע היה מסתיים אחרת, חד משמעית. הוא היה נפגע פיזית", אמר וולוביץ' ב"חדשות הבוקר".

כשהבנת שמתרחש אירוע חריג שדורש התערבות מיידית, מה עשית?
"מספר בלשים נוספים ואני הבנו שמדובר בהסלמה והבחנו בתרחיש, האלמנט של הזמן היה מאוד קריטי פה. היינו חייבים להגיע במהירות האפשרית לנהג ולחלץ אותו מהרכב. ראינו שמדובר בהמון ולכן לא היה לנו מקום להשתמש בשוטרים גלויים, כדי לא למשוך אלינו יותר אש. היינו על אזרחי, גם לא שמנו כובעי בילוש. רצינו להגיע לרכב כמה שיותר סמוי ולהיכנס דרך ההמון, ידענו שיחשפו אותנו אבל ציפינו שיחשפו אותנו כמה שיותר מאוחר. הכי חשוב היה להגיע לנהג עצמו".

אתה מגיע אל הנהג, ומה אתה רואה?
"פתחתי את הדלת והמשפט הראשון שיצא לנהג מהפה: 'אל תהרגו אותי, אל תהרגו אותי, אל תהרגו אותי'. אמרתי לו, 'תקשיב, אני קצין משטרה, אני מוציא אותך מהאוטו ואני צמוד אליך, הכל יהיה בסדר'. הוצאנו אותו מהרכב כששאר הבלשים עטפו אותנו והתחלנו לרוץ לכיוון כלל הכוחות שנמצאים באיזור קריית הממשלה. תוך כדי הריצה אחד המפגינים הצליח לקפוץ עלינו מאחור וריסס לנו את הפנים עם תרסיס של גז פלפל".

בשלב הזה אתה מפונה לבית החולים עם כוויות חמורות בעיניים.
"גז פלפל זה משהו שלא נעים לקבל אותו. המטרה שלי בהגעה לבית החולים הייתה לעבור שטיפה קצרה, בדיקה של רופא עיניים ולחזור לשטח. ברוך השם הכל בסדר".

התמודדת עם מצב מורכב, מצד אחד לא רצית לייצר התססה, מצד שני היית חייב לחלץ את הנהג.
"חד משמעית. ההנחיות שלנו היו ברורות, הכלה. אך כשזיהינו תרחיש קיצון מהסוג שצפינו בו, המטרה שלנו כמשטרת ישראל הייתה בראש ובראשונה להגן על האזרחים. אם היינו מגיעים לרכב על מדים, האירוע היה מורכב הרבה יותר".