בעקבות מגפת הקורונה, צמצום דרמטי וחסר תקדים בתחבורה הציבורית: החל מהבוקר, תנועת הרכבות והאוטובוסים תסתיים מדי ערב בשעה 20:00 ותשוב לפעילות בשעה 05:00 בבוקר שלמחרת. בסופי השבוע הקווים יפסיקו לפעול בימי חמישי בשעה 20:00 בערב ויחודשו בימי ראשון בשעה 05:00 בבוקר. משרד הבריאות הנחה להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה הציבורית, אלא אם מדובר בנסיעות חיוניות.

"מדובר בצעד מאוד חריג, קווי התחבורה הציבורית יבוטלו בעשרות אחוזים, גם בשעות היום", הודיעה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, "כל הקווים למקומות שלא עומדים בהנחיות משרד הבריאות כמו איזורי בילוי, חוף הים ומכללות, יבוטלו. זה צעד לא פשוט. התחבורה הציבורית מיועדת אך ורק להגעה לעבודה או למקומות חיוניים, כמו לבתי חולים ומשרדי ממשלה".

רשימת הקווים שיבוטלו או יצומצמו החל מהבוקר

"אנחנו כל הזמן משחקים ברצף שבין לאפשר את מרקם החיים ואת מעט חופש התנועה שעוד נדרש, לבין לא לשים מכשול לפני עיוור", הוסיפה טרנר והסבירה שצמצום התחבורה הציבורית היה צעד בלתי נמנע לאור התנהגות הציבור: "נראה היה שהמסר לא עבר מספיק טוב, עד אתמול בבוקר ראינו אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים מפוצצים בעשרות אנשים שיצאו לנסיעות לא הכרחיות. עלינו מדרגה כדי להעביר מסר".

אתם דואגים לחטא את הקווים שכן פועלים?
"הווירוס מאוד מדבק, ככה שגם אם נחטא אחרי שנייה מישהו ייגע בעמוד וזה כבר לא נקי. בגלל זה אנחנו אומרים לאנשים, אם אתם לא נדרשים, אל תשתמשו בתחבורה הציבורית. כן עשינו כמה הגבלות, עברנו לתשלום ללא מזומן, הפרדנו את הנהג מהנוסעים בכך שבשורה הראשונה אי אפשר לשבת ואין יותר עמידה באוטובוסים. אנחנו כן רואים שהצפיפות מאוד ירדה ואנשים יושבים בצורה די מרווחת, אבל צריך לשטוף ידיים כל הזמן ולחטא ובעיקר, לא להגיע אם לא חייבים".