חן אמיר (42), סייר הביטחון העירוני של עיריית תל אביב, נרצח אמש (שבת) בפיגוע הירי ברחוב מונטיפיורי בתל אביב. המחבל כאמל אבו-בכר (22) עורר את חשדם של אמיר וחברו הסייר, ולאחר שפנו אליו הוא פתח באש ופצע את אמיר באורח אנוש. אמיר פונה לבית החולים תוך פעולות החייאה, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. שותפו של אמיר היה מי שנטרל את המפגע.

אמיר, תושב בת ים, הותיר אחריו אישה ושלוש בנות, ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו על מנת להציל חיים. גיסו של אמיר, יחיאל בנודיז, שוחח עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" וסיפר על חן, ההודעה על הטרגדיה לבנותיו והתחושות בבוקר שאחרי. "עם כמה שזה קשה, וזה קשה מאוד, אנחנו מתחילים לעכל אבל עדיין לא במלוא מובן המילה", אמר.

מתי שמעתם שזה קרה?
"שמעתי את זה מטלפון, שחן נפגע. הגענו לעזור לורד אשתו עם הילדות. אשתי שמרה עליהן ואני נסעתי עם ורד לבית החולים".

מה בעצם התרחש בשטח?
"אני מניח שהמידע זרם, ואני מעדיף להיזהר בלשוני. אני יכול לומר שחנן פרץ, מפקד הצוות, סיפר לי שהוא עצר את המחבל בגופו. פשוט חסם אותו בגופו ומנע אירוע הרבה יותר קשה. גיבור ישראל".

החשד הציל חיי אחרים, זה נותן מנוח?
"כן, ממש, זה בדיוק חן. כל מה שקרה והדברים שקרו אחר כך זה בדיוק חן. הוא רצה ללכת להורים שלו כדי להיות עם הבנות, הוא אבא מדהים. גם כשהיה בשטח הוא כל כך אהב את מה שעשה בתור לוחם קרבי. כשהאירוע קרה, הוא פשוט הגיע אל המחבל עם האופנוע וחסם אותו בגופו".

הוא דיבר פעם על חשש להיות בפיגוע?
"ממש לא. היו מספר פיגועים בתל אביב בשנים האחרונות, אבל הוא לא דיבר על חשש אלא על המשימה שמצופה ממנו".

הבנות כבר יודעות, מבינות מה שקרה?
"זה ייקרה, נבשר להן את זה עם אנשי מקצוע".

החלטתם גם לתרום את איבריו, ספר על ההחלטה.
"זה בדיוק חן. ורד נתנה את הסכמתה לתרומת האיברים, וזה היה כל כך מובן מאליו. זה כל כך חן, ולכן זה היה הכי טבעי שיכול להיות".

למה הכי תתגעגע בחן?
"הוא היה אבא מדהים במלוא מובן המילה לשלוש ילדות. הוא היה איש שיח ושיתף את כולם בכל, הוא כל כך אהב את מה שעשה וצמד המילים "גיבור ישראל" זה הכי חן שיכול להיות. מה שקרה אחרי המקרה הזה, תרומת האיברים, זה בדיוק חן".

רונן טישלר, לו חנות באזור הפיגוע, נכח בזירה בעת חילופי הירי ושיתף בחוויה: "הבחנתי בשני אופנועים שעצרו, מישהו ירד וכמו בסרטים היו יריות. ראיתי מישהו נופל. בתוך דקות היה רעש אימים באזור - סירנות, אמבולנסים, זה היה מאוד דרמטי. בהתחלה לא קלטתי שזה פיגוע, ורק כשהגעתי הביתה התחלתי להבין באיזו סיטואציה הייתי".