החופש הגדול הגיע ואיתו הטיולים והאטרקציות. נועם פלג בן ה-14 חובב טיולי אקסטרים, ונסע יחד עם אבא שלו ניר לטפס על מצוק. בתוך זמן קצר, הבילוי המשותף של האב ובנו הפך לסרט אימה של ממש.

"יצאנו לטיול טיפוס, עליתי לגובה נמוך על הסלע והכנסתי את היד לתוך חור", שיחזר נועם ב"חדשות הבוקר", "הרגשתי דקירה. חשבתי בהתחלה שזה שיח קוצים, אבל אז הסתכלתי לתוך החור וראיתי את הנחש".

נועם, שנאנק מכאבים, קרא מיד לאביו. "הייתי על המצוק, טיפסתי, וברגע שהוא אמר שהוכש על ידי נחש הורידו אותי ורצתי אליו", תיאר ניר, "תפסתי אותו והשכבתי אותו, כי אני יודע שבהכשת נחש אסור להזיז כלום וצריך להירגע. זה מה שעשינו, ניסינו להירגע. חברים אחרים הזמינו חילוץ, מד"א הגיע וגם רופא שהיה באיזור והתחיל ישר לתת לו טיפול".

בן 14 הוכש בטיול על ידי נחש ארסי ופונה במסוק (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
נועם פלג, רגעים לפני החילוץ | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

יחידת החילוץ 669 פינתה את נועם במסוק לבית החולים הדסה עין כרם. הוא מאושפז במקום כבר כמה ימים. "עד שהגעתי למסוק והגיעו הרופאים, הייתי בלחץ", הודה נועם וסיפר כי כעת מצבו טוב יותר. "לא הראתי לו את זה ולא הוצאתי את זה החוצה, אבל בתוך תוכי הייתי מאוד לחוץ ופחדתי", סיפר ניר, "לפי מה שנועם תיאר הבנתי שזה נחש ארסי, ידעתי מה הסוג. אין ספק שהיה לחץ. בבית החולים נועם מקבל טיפול מדהים".