שר הבריאות יולי אדלשטיין יגיש לאישור הממשלה שורת הקלות משמעותיות נוספות, בעקבות מבצע החיסונים המוצלח ונתוני התחלואה המעודדים. בין ההקלות שייבחנו: כניסת ילדים ונוער לבריכות ולחדרי הכושר, כניסת מחוסנים למופעי תרבות, אולמות ואצטדיונים ללא הגבלה וכן כניסת ילדים בכפוף לבדיקת קורונה שלילית למופעי תרבות.

במקביל, במשרד הבריאות מביעים דאגה מפני הווריאנט ההודי, זאת אחרי שנודע כי עובד זר שהגיע באחרונה לישראל מהודו אובחן עם הווריאנט ההודי ונמצא כעת בבידוד בבית החולים איכילוב. "הווריאנטים בהחלט מדאיגים. אם לא נשמור ונעשה את הדברים בזהירות, התחלואה יכולה להתפשט", הזהיר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר".

"יש הערכה שהחיסון מגן מפני הווריאנט ההודי, אבל עדיין לא יודעים בוודאות", אמר פרופ' אש, "אחרי שיש לנו אנשים שהגיעו עם הווירוס, אנחנו מגדלים אותו ואז בוחנים אותו אל מול החיסון. נדע בשבועות הקרובים. יש לנו משימה חשובה - לעצור את הווריאנטים. אנחנו מנסים להשתפר כל הזמן, עשינו הרבה דברים עד עכשיו, אבל נראה אם צריך להחמיר את זה. 10% מהמאומתים היום הם אנשים שמגיעים מחו"ל. זה הרבה".

היית ממליץ למי שחושבים לטוס בקיץ או בחגים לחו"ל, לחכות עם זה?
"חושב שכן. כיום צריך לקיים רק נסיעות חיוניות לחו"ל. זה סיכון - גם בדרך, גם בשדות התעופה וגם בארצות היעד. אם אפשר לחכות, עד לחכות. יש הרבה מקומות יפים בארץ שאפשר לשהות ולבלות בהם".

אתה יודע להגיד מתי בערך משפחות תוכלנה לטוס עם הילדים לחו"ל ולחזור בלי צורך בבידוד?
"בלי בידוד? זאת שאלה טובה, תלוי מאוד במה יקרה בעולם. לדעתי לא לפני החורף הבא, ואולי אחריו".

יש מדינות כמו סינגפור שלא מאפשרות למי שלא אזרח להיכנס אליהן. למה אצלנו זה לא ככה?
"גם אצלנו כל מי שלא אזרח ורוצה להיכנס צריך לקבל אישור מיוחד. האישורים שלנו הם קצת יותר רחבים כנראה. עובדים זרים למשל מקבלים אישור כי יש בעיה עם עובדים זרים, סטודנטים מאושרים וגם מומחים למיניהם. צריך לנהל את זה ושהם ייכנסו לשבועיים בידוד כשהם מגיעים. אכיפת הבידוד בעייתית בעיקר מול ישראלים".

תמליץ להורים לחסן את ילדיהם כשהדבר יתאפשר?
"אקבל את ההחלטה הזאת בצורה מבוססת. אנחנו ממתינים ל-FDA וגם לוועדות שלנו שיסתכלו על רמת התחלואה, על תופעות הלוואי מהחיסון ועל עד כמה הוא עוזר. כשתתקבל החלטה, נעשה מה שיוחלט. אני מאמין שזה חשוב ונכון למנוע את התחלואה בילדים, למרות שהיא קלה. אנחנו לא יודעים מהי ההשפעה הממושכת של הווירוס אבל גם מכירים את התופעות ארוכות הטווח. עדיף לא לחלות בנגיף הזה".