המשבר הכלכלי כתוצאה ממגפת הקורונה מורגש היטב בכיסי האזרחים ודווקא בתקופה הלחוצה הזאת מתגלים אנשים טובים שבוחרים לעזור לאלה שאין להם. אביתר עמיאל, קופאי צעיר וחדש בתפקיד מסניף יוחננוף בירושלים, בחר לסייע ללקוחה, אמא צעירה, שהתקשתה לשלם על כל המוצרים שקנתה בסופר.

"באה אישה עם עגלה והתחילה להעביר מוצרים על המסוע. היא אמרה לי, 'תקשיב, ב-600 שקלים תעצור'. חשבתי שאולי היא רוצה לעשות שני חשבונות נפרדים", שיחזר עמיאל ב"חדשות הבוקר", "הודעתי לה כשהגעתי ל-600 והיא אמרה, 'תוריד את המוצר הזה ותעביר במקום את תבנית הביצים, זה יותר חשוב'. ברגע הזה נדלקה לי נורה. היא שילמה לי אבל עדיין נשארו מוצרים על המסוע, שאלתי אותה מה איתם והיא אמרה לי, 'אין לי מספיק כסף, אוותר עליהם'".

"באותו הרגע הייתה לי דקירה כזאת בלב. זה עשה לי לא טוב, הרגשתי על הפנים", הודה עמיאל, "עצרתי רגע וחשבתי איך להעביר את שאר המוצרים מבלי שהיא תיעלב או תצא מושפלת. אמרתי לה, 'גברת, יש מישהו שאוהב חסדים וישמח מאוד לעזור לך, זאת המצווה שלו'. היא אמרה, 'לא, לא, מה פתאום', אבל אני העברתי את שאר המוצרים. היא הייתה בהלם, אמרה שהיא מרגישה לא נעים אבל הסברתי לה שאין לה מה להרגיש לא נעים, שהתשלום לא ממני".

אבל בעצם, שילמת מכספך האישי על המוצרים.
"חיכיתי שהיא תלך כדי שלא תראה שזה ממני, לקחתי את כרטיס האשראי שלי והעברתי את ההפרש. השלמתי לה בין 200 ל-250 שקל".

לא סיפרת לאיש על המעשה המרגש שלך, אבל מישהי אחרת בסופר ראתה את הסיטואציה וכתבה על כך בפייסבוק.
"אני עד עכשיו בהלם מהתגובות ולא מבין על מה כל המהומה. עשיתי את הדבר הכי לגיטימי מבחינתי. כשראיתי שהלקוחה מעבירה מוצרי תינוקות וטיטולים, באותו רגע חשבתי, את הבית שלי אני אביא לה".

מותר לשאול כמה אתה מרוויח ואיך הגיבו המנהלים שלך?
"אני מרוויח כמו כל קופאי, שכר מינימום. בהתחלה חשבתי שאולי בכלל עשיתי טעות ושאני אקבל שיחת טלפון מהמנהלים, כי שילמתי על לקוחה מהכסף שלי. לא ידעתי אם זה מותר, אני בקופה בסך הכל חודש. אמרתי לפאני המנהלת שאני מתנצל, סליחה אם עשיתי טעות, והיא אמרה, 'מה פתאום, אתה לא מבין מה עשית, כל הפייסבוק עליך'".