לילה של אש בדרום אחרי חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בוושינגטון: ארגוני הטרור שיגרו 13 רקטות לכיוון שדרות, אשדוד, אשקלון ויישובים בעוטף עזה, שמונה מהן יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. 13 ישראלים נפצעו כתוצאה מנפילת רקטה בסמוך לקניון באשדוד. בתגובה לירי, צה"ל תקף ברצועה יעדי טרור של חמאס.

בתגובה לירי אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני עלייתו למטוס בחזרה לישראל לאחר חתימת הסכמי השלום בוושינגטון כי "אני חוזר עכשיו לארץ עם 3 משימות: להילחם בקורונה, להילחם בטרור ולהמשיך להרחיב את מעגל השלום. אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטינים ירו לישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה, אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".  

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, תקף הבוקר את נתניהו: "בשעה 03:00 בלילה רק בשני מקומות בעולם היו ערים, הפמליה של ראש הממשלה בארצות הברית ואנחנו, תושבי שדרות והעוטף", אמר דוידי, "60,000 תושבים גיבורים שאוהבים את העיר שלהם ואת מדינת ישראל, לא ישנו בלילה כי ירו עליהם 13 רקטות. רצים לממ"ד, יוצאים, נכנסים, יוצאים".

"הדבר ההזוי, העצוב והמבזה ביותר הוא, שבשנתיים האחרונות מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל, שהוא אחד הצבאות המפוארים בעולם, חיסל רק מחבל אחד שירה רקטות לכיוון ישראל", האשים דוידי, "המחבל הזה הוא המחבל שירה רקטה לכיוון כנס שהיה לראש הממשלה באשדוד. מי שמנסה לעשות ניסיון רצח לתושבי שדרות ועוטף עזה מקבל חסינות דיפלומטית, חסינות דה פקטו, ממדינת ישראל".

אמירה קשה מאוד.
"תפתחו את היומנים, תבדקו ותגידו לי אם אני טועה. האם חוסל מחבל אחד שירה לכיוון מדינת ישראל בשנתיים האחרונות? מדברים כל הזמן על מי נותן גיבוי לחמאס להמשיך במדיניות הקלוקלת הזאת. זה מדינת ישראל בעצמה".

אתה קורא למבצע צבאי?
"רק מבצע נרחב בעזה יחזיר את הדרום למציאות שפויה. אמרתי לראש הממשלה, אתה ראש ממשלה מצויין ומדינאי גדול, אבל אתה נכשל יום אחרי יום במה שקורה בעוטף. אם המדיניות שלך זה להמשיך לקחת אותנו כבני ערובה להתשה שלך מול החמאס והפלסטינים, לפחות תהיה גבר ותגיד את הדברים בצורה ברורה. תגיד שאתה לא מתכוון לפגוע במחבלים, שאנחנו בשר תותחים ושנמשיך לסבול. החלפתי חמישה שרי ביטחון, יש לי ראש ממשלה אחד, וכולם לא משנים את המדיניות ומנסים לחתור להסדרה".

ירי לעבר אשדוד - פגיעה במרכז מסחרי (צילום: N12)
פגיעת הרקטה במרכז המסחרי באשדוד | צילום: N12

שר המודיעין אלי כהן התייחס לדבריו של דוידי: "בשבועות האחרונים גורמים שמופעלים על ידי איראן פעלו להתסיס ולהבעיר את הגזרה כדי למנוע את היום ההיסטורי שהתרחש אתמול עם חתימת הסכמי השלום של מדינת ישראל עם מדינות ערב. בזמן שאנחנו בונים ציר שלום משמעותי מול איראן, הם פועלים מייאוש ומתסכול".

"הפתרון בעזה מחייב ללכת למערכה צבאית נרחבת", המשיך השר כהן, "אנחנו נקבע את העיתוי ליציאה לפעולה. הרי מה קורה היום? אחרי שהם ביצעו את הירי אתמול, כל אותם 'גיבורים' גדולים, מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי, מתחבאים כמו עכברים במחילות. המטרה היא לפגוע בהם, לפגוע בראש הנחש. לכן, כשיוצאים לפעולה בעזה, הדבר המשמעותי הוא לקבוע את העיתוי ולנצל את אלמנט ההפתעה".

אלון, מה התשובה שלך לשר כהן?
"אני קורא לראש ממשלת ישראל, כשאתה נוחת מהמטוס, מבקש ממך לא לנסוע לבלפור ולא למשרד שלך, תרד לתושבי הדרום ותגדיר האם אתה מתכוון לשנות את המדיניות שלך, לחסל מחבלים ולהורות לצבא לצאת למבצע נרחב בעזה, או שאתה רוצה שבהיסטוריה שלך יהיה כתוב ששנתיים שלמות היה פה טרור מעזה והמחבל היחיד שאתה הורית להרוג אותו זה המחבל שירה עליך באשדוד? תסתכל לנו בעיניים, אנחנו רוצים תשובות ממך".