הבוקר (ראשון) התראיינה ב"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה ז"ל שנרצחה לפני מספר ימים, על פי החשד על ידי בעלה. בן עמי האשימה את הממשלה על כך שלא העבירה את התקציבים לתוכנית למניעת אלימות נגד נשים שאושרה בשנת 2016. שר התקשורת דודי אמסלם הגיב לדבריה של בן עמי: "משטרת ישראל צריכה לפעול בתחום הזה ביתר שאת וזו לא רק שאלה של תקציבים, זו שאלה של סדרי עדיפויות. משטרת ישראל צריכה להחליט האם סדר העדיפויות העליון שלה הוא לחקור את הסיגרים של ראש הממשלה או לשים את החוקרים במקומות האלה".

אתה טוען שאם המשטרה לא הייתה חוקרת את ראש הממשלה, נשים לא היו נרצחות?
"התקציב למניעת האלימות במשפחה כולל את כל המגזרים, בוודאי גם את המגזר הערבי. תקציב המשטרה הוא אחד התקציבים הכי משמעותיים במדינת ישראל וצריך להבין שרובו הולך לשכר. יש במשטרת ישראל בערך כ-35 אלף שוטרים. המפכ"ל וצוות הפיקוד של המשטרה נותנים את הדגשים איפה הם פועלים, זו לא הממשלה".

התקציבים לא קשורים רק למשטרה אלא גם לחינוך ולרווחה.
"אני לא מכיר את פרטי התוכנית, כשהייתי יושב ראש הקואליציה טיפלתי במאות חוקים. בגדול, בוודאי שתוכנית אלימות, בכלל סוגיית האלימות, לא מתחילה ומסתיימת במשטרה".

אמסלם התייחס להכרזה של ראש הממשלה בשבוע שעבר על אפשרות לפריימריז בליכוד ועל התגובה של גדעון סער שצייץ בטוויטר, "אני מוכן". "ברגע שראש הממשלה או הליכוד יוצאים לפריימריז, בוודאי שזה לגיטימי שכל מי שרוצה להתמודד מתמודד", אמר אמסלם, "אני לא רואה בזה משהו פסול. זו לא קריאת תיגר על ההנהגה, זו בדיוק הדמוקרטיה שיש בתוך הליכוד. אבל אנחנו לא נמצאים במצב הזה כרגע, ראש הממשלה נבחר על ידי מתפקדי הליכוד לעמוד בראשה בכנסת ה-22".

יכול להיות שהשימוע מחליש אותו גם אצל הליכודניקים?
"לא, זה לא הליכוד פנימה, אלא המפלגות החיצוניות שמנסות לגרום לכך שחברי הכנסת של הליכוד יתחברו איתם לכאורה ויעשו פוטש לראש הממשלה. לכן, ראש הממשלה בא ורוצה לומר להם, 'רבותיי, במפלגה שלנו זה בלתי אפשרי, אני נבחרתי בפריימריז'. נעביר את זה גם בהחלטת מרכז הליכוד שיש לה תוקף משמעותי".

אתה מאמין בניקיון כפיו של אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה?
"אני בוחן אנשים על בסיס המעשים, לא על בסיס הכוונות. מנדלבליט עצמו כשהוא נחקר במשטרת ישראל בזמנו בפרשת אשכנזי, שאתם קוראים לה פרשת הרפז, טען שהפרקליטות תופרת לו תיק. מנדלבליט עצמו אמר את זה, לא אני שאני חשוד עליכם כליכודניק בגובה הדשא שלא מבין. כנראה שהוא לא אמר דברים מצוצים מהאצבע, הוא יודע שיש אופציה כזו גם היום".