מספר שבועות שמאות אלפים יוצאים לרחובות כדי להפגין נגד הרפורמה המשפטית. השיא צפוי היום ב"יום ההתנגדות", שבמסגרתו צפויים שיבושים רבים וחסימות צירים מרכזיים בארץ, כולל בנתב"ג - כשאנשי המחאה מתכוונים לנסות לשבש את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו לרומא.

אלא שהבוקר, סגן הרמטכ"ל וחבר הכנסת ממרצ לשעבר, יאיר גולן, טען כי מטרת המחאה רחבה יותר ולא מסתכמת במאבק ברפורמה המשפטית: "הציבור אומר דבר פשוט: נמאס לי להילחם, להקיז את דמי ולממן בכספי מפעל התנחלויות שאני לא מסכים איתו, נמאס לי לממן חרדים שלא מוכנים לצאת לעבוד ואני צריך לממן אותם ולהגן עליהם ונמאס לי להגן על מושחתם שחוגגים על הקופה הציבורית. תראי את ראש הממשלה במסע התענוגות ברומא. נמאס לנו, אנחנו פשוט לא מוכנים להמשיך ולשאת בעול הזה".

יש חשש אמיתי שלצד ההפגנות הלגיטימיות והדמוקרטיות, זה עלול להפוך למרחץ דמים ויישפך דם ברחובות.
"הדברים מוצגים בצורה מעוותת לגמרי. איזו קיצוניות? אלה האנשים הכי נורמטיביים במדינת ישראל, אלה שמשלמים הכי הרבה מיסים ומשרתים הכי הרבה בצבא. הם מתקוממים נגד זה שגונבים להם את הדמוקרטיה. אני לא מזהה פה שום קיצוניות, לא יודע באיזה מרחץ דמים מדובר. איפה ראית אלימות בהפגנות? אלה האנשים הכי מתונים, הכי נורמטיביים, הכי שומרי חוק. לתיאורים האלה אין שום אחיזה במציאות".

נזרקו רימוני הלם על מפגינים.
"הבעיה לא המפגינים אלא המשטרה שזרקה רימוני הלם. ברור שזה היה מיותר לחלוטין. אני קורא למשטרה לנהוג באיפוק ביום הזה".

המחאה הזאת היא על הדמוקרטיה, לא על מרצ והערכים שלה. מנית פה סוגיות כמו חרדים והתנחלויות.
"ככה זה התחיל. אני נמצא בתוך אנשי המחאה, מבין את הזעם והכעס. זה יותר מאשר רק להגן על הדמוקרטיה. כל עוד נשמרו הכללים הדמוקרטיים היינו מוכנים להוריד את הראש ולשאת בעול, אבל עכשיו כשהכללים הדמוקרטיים לא נשמרים אנחנו אומרים דבר פשוט: זה לא המשחק שלנו יותר. אנחנו לא מוכנים להשתתף בחגיגה המושחתת הזאת שכל כולה נועדה להגן על ראש ממשלה שנאשם בפלילים ולאפשר לשר שישב בכלא לחזור ולשאת במשרות ציבוריות. אנחנו לא מוכנים לשוד הקופה הציבורית".

אתם לא רוצים הידברות, לא רוצים פשרה. אתם רוצים להפיל את הממשלה. זה לא מאבק משפטי.
"המאבק החל כמאבק משפטי ומאבק להצלת הדמוקרטיה, אבל, כמו במאבקים, ויש לי הרבה ניסיון בעניין הזה, אתה יודע איך אתה נכנס אליהם ולאו דווקא יודע איך תצא מהם. מה שנחשף במעשים הברוטליים והחזיריים שהממשלה מנסה להוביל, זה שהקרע פה הרבה יותר רחב וגדול. כדי להשיב את הרגיעה לרחוב הישראלי, הם יצטרכו לעשות מעשים הרבה יותר נרחבים שנוגעים להסכמה לאומית".

המילואימניקים והטייסים לא מדברים בכלל על הסוגיות שאתה מדבר עליהן.
"המחאה הזאת בראש ובראשונה על הניסיון לרסק את הדמוקרטיה, אבל תוך כדי המחאה עולים כל התסכולים, הכעסים ואי הצדק שציבור שלם במדינת ישראל חש באופן מתמשך. כדי להגיע לפשרה ולהרגיע את הרוחות צריך לעצור את הרפורמה הזאת באופן מוחלט. זו נקודת הפתיחה. אם רוצים לעשות רפורמה במערכת המשפט, יש להקים ועדה מקצועית שתשב על הכללים השונים ותגבש המלצות שיהיו מקובלות על מגזרים רחבים במדינת ישראל. המעשה הזה של 'אנחנו ניכנס בכם בכוח ונעשה מה שאנחנו רוצים', לא יעבור. הפשרות שמתגבשות היום נראות לי קטנות מדי וחלשות מדי, כולל מתווה הנשיא כפי שזה נראה".