דילמה אמיתית או הפעלת לחץ במשא ומתן עם בנט-לפיד? אמש (רביעי) בראיון ליונית לוי במהדורה המרכזית, יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, סירב להצהיר באופן חד משמעי כי לא ייענה להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להקים איתו ממשלה כשהפעם גנץ יכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה. "אין היתכנות", השיב גנץ שוב ושוב - ועורר דאגה ב"גוש השינוי".

שרת התיירות אורית פרקש הכהן, חברת כחול לבן, טענה הבוקר כי בעיניה, דבריו של גנץ היו ברורים. "זה ספין, אתם מתעסקים בשטויות - העמדה שלנו ברורה", אמרה פרקש הכהן לנסלי ברדה ב"חדשות הבוקר", "גנץ הסביר שראש הממשלה פנה אליו לא פעם ולא פעמיים, כולל אחרי הישיבה על מינוי שר המשפטים, אותו ליקוי מאורות דמוקרטי - והציעו לו רוטציה".

"אני שואלת - מי שהוציא את כולנו לבחירות רביעיות בגלל שלא רצה לקיים את הרוטציה שהתחייב אליה עם כחול לבן, ועכשיו בא ומציע לגנץ את הרוטציה אחרי האירועים המחפירים שראינו אתמול של צפצוף על החוק ואי כיבוד הסכמים, האם אנחנו או כל שותף אחר באמת חושב שיש מילה לליכוד או לנתניהו?".

האם אתם מתחייבים שלא תשבו עם נתניהו כשגנץ ראשון ברוטציה?
"גנץ אמר לי באופן אישי שאין לו אמון בראש הממשלה, והוא גם הודיע את זה לנתניהו ולליכוד. זה מדבר בעד עצמו לחלוטין".

במקביל להצעת הרוטציה עם נתניהו, גנץ הקשיח עמדות מול בנט ולפיד והודיע כי בכוונתו לדרוש בממשלת האחדות, בנוסף לתיק הביטחון עבורו, גם את תיק המשפטים. "אני לא חלק מצוות המשא ומתן, אבל אני בטוחה ומבינה שכחול לבן צריכה להיות משמעותית בממשלת השינוי", התייחסה לכך פרקש הכהן, "המלצנו על ממשלת השינוי, אנחנו חלק ממנה, חשוב לנו שהדבר הזה יקרה ושתתקבל החלטה שהולכים עם זה עד הסוף".

יכולה לספר איך הרגשת באותה ישיבה שבה מונה אופיר אקוניס?
"יש את אורית השרה ויש את אורית הבן אדם. ברמה האישית, הישיבה הייתה לי מאוד קשה. 20 שנה אני עובדת ציבור, לא היה שום דבר שקרוב לזה. בחצי הראשון של הדיון להקת הליכוד הסבירה לנו למה לא צריך בכלל שר משפטים, ובחלק השני ניסו לעשות מחטפים. אני לא מכירה מדינה דמוקרטית שבה משתיקים יועץ משפטי לממשלה, לא מכירה אירועים שבהם כל כך מזלזלים, במודע, בשלטון החוק. שר המשפטים זה לא צחוק, זה שר מרכזי שעומד בראש ועדת שרים לענייני חקיקה. איך אפשר לתפקד בתקופת קורונה בלי שר משפטים?".

מילה על התיירות. איך ייתכן שעם הווריאנטים השונים, שערי המדינה ייפתחו לתיירים?
"הגעתי לסיכום עם שר הבריאות בתמיכת שר הפנים, שהחל מה-23 במאי קבוצות תיירים מחוסנים ממדינות שאינן מדינות מסוכנות תחלנה פיילוט של הגעה לישראל במתווה שקבענו. יצאנו אתמול בקמפיין בינלאומי לתיירים ממדינות שיוצאות מהקורונה או ממדינות מחוסנות, כדי שכשיחשבו על החופשה הבאה שלהם - ישראל תהיה בראש כיעד בטוח ובריא. זאת בשורה לענף התיירות".