דרמה באוויר נרשמה אתמול (ד') בטיסת טרנסאוויה מצרפת לישראל. מערבולות אוויר חריגות גרמו לירידה פתאומית בגובה המטוס שכתוצאה ממנה נפצעו 13 נוסעים. צוותי מד"א המתינו לנוסעים בשדה התעופה ומיד עם הנחיתה העניקו להם טיפול ראשוני ופינו אותם לבית החולים. שמואל ואיתי, שניים מנוסעי הטיסה, סיפרו ל"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה על מה שהתרחש במטוס באותם רגעים דרמטיים.

"שעתיים לתוך הטיסה נכנסנו למערבולות אוויר. המטוס איבד גובה וכל מי שלא היה חגור עף מהכיסא", שיחזר איתי. "אנשים פשוט נזרקו לתקרה. מאוד מלחיץ ולא סימפטי". על האווירה בתא הנוסעים סיפר שמואל: "זה היה מפחיד מאוד, כולם נכנסו להיסטריה. היו הרבה צעקות, תינוקות בכו, הרבה מחשבות עברו לנו בראש. אנשים התחילו להתפלל. את מרגישה את המטוס צונח ואין לך מה לעשות בנושא".

לדברי השניים, ההתרעה לחגור את חגורות הבטיחות התקבלה שניות בודדות לפני הצניחה. "רוב האנשים לא הספיקו לחגור. הנפילה נמשכה רק כמה שניות, אבל השניות האלה הרגישו ארוכות מאוד", סיפר איתי. על התפקוד של צוות הדיילים אמר שמואל: "אחת הדיילות קיבלה מכה בראש וירד לה דם. שאר הצוות נתן עזרה ראשונה לכל מי שצריך. היה רופא על המטוס שבדק שכולם בסדר. במזל אף אחד לא נפגע בצורה רצינית".

לאחר הנחיתה נרשמו מחיאות כפיים סוערות. "אנשים אמרו "תודה לאל", מחאו כפיים יותר מהרגיל ונישקו את הרצפה", סיכם שמואל.

הקברניט אלון פרג ניתח באולפן את האירוע. "מערבולות אוויר נוצרות בגלל השתנות של הרוחות. האוויר הוא לא מקשה אחת. זה כמו כביש משובש או גלים בים", הסביר. "מערבולות שקורות באמצע הטיסה נקראות מערבולות של אוויר צח, הטייס לא יכול להתריע עליהן כי לא ניתן לראות אותן". פרג הוסיף, כי בשום שלב לא נשקפה סכנה למטוס. "מטוס לא נופל מהשמיים. כל מטוסי הנוסעים יודעים להתמודד עם זה בקלות. ברגע ששמים את החגורה שום דבר לא יכול לקרות. אני ממליץ להישאר חגורים כל הטיסה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12